Ett detaljerat vardagsinlägg

Blir en bild på mig och coach Z bara för att han är så sjukt söt och världens bästa coach
 
Yes, det var tufft att komma upp till skolan idag! Och jag kan erkänna att jag inte har gjort ett dugg på en endaste lektion idag, har varit alldeles för trött för det.
 
I US History så hade alla sophmores ett test de behövde göra men som utbytesstudent slipper jag så tanken var att jag skulle börja göra research inför vår midterm-essay men kände inte riktigt för det. I stället satt jag och läste genom mina vänners utbytesbloggar för att se hur de har det runt om i landet och världen, har några jag kollar in på ganska ofta men andra har jag inte sett eller hört något från sedan vi kom hit. Några som har avbrutit sina år märkte jag och flera som har bytt familjer men överlag verkar alla ha det riktigt bra här borta! Roligaste upptäckten var dock att finaste Emma har börjat blogga igen efter ett långt uppehåll, så otroligt stolt över den tjejen! Hon har gått igenom så otroligt mycket här borta men hon har varit sjukt stark och nu verkar det äntligen ordna upp sig för henne. Det förtjänar hon!
 
I yearbook satt vi bara och snackade, i choir var vi lika trötta allihop så sången vart halvbra idag och under 4th hour tittade vi tack och lov på film. Under lunchen hade vi dramat för dagen, vår lagmedlem Will hade nämligen varit med i ett slagsmål och satt så vi kunde se honom inne på kontoret tillsammans med sin pappa och stepmom (styvmamma? låtsasmamma? har glömt bort hur man säger!). Han var helt blodig runt munnen och hade en tand som hängde löst, killen som slog till honom var nämligen boxare så han fick en ordentlig smäll. Vet inte riktigt vad som händer för honom nu men lär väl inte vara bra i alla fall för hans föräldrar såg inte speciellt glada ut om man säger så.
 
Under English så borde jag ha jobbat med vårt enorma research project som totalt innehåller typ 4 uppgifter men kände inte riktigt för det så satt och snackade med folk runt omkring mig bara. Under 6th hour hade vi en föreläsning från ett college, jag hade redan hört den en gång under en engelskalektion så jag lyssnade inte sådär jättenoga. Så överlag har min dag i skolan varit ganska slapp tack och lov, jag behövde det!
 
Fick ju dock tyvärr inte åka hem direkt efter skolan utan det var i stället dags för rehearsal för vår Holiday Concert med choir. Idag körde vi igenom alla låtar för Freshmen Choir, Concert Choir, Mens Chamber samt Womens Varsity och eftersom vi var sist var vi inte klara förräns vid klockan 5. Imorgon behöver vi dock bara stanna och köra igenom finalen samt låten vi ska köra med Mixed Varsity så sen blir det practice också för min del. Mina värdföräldrar var iväg på Michaels basketmatch men Brennan var snäll och väntade tills jag var klar och kunde ge mig skjuts hem. Har sedan bara slappat framför tvn och inte gjort ett dugg på hela kvällen, välbehövligt!
 
Nu fick ni ett väldigt väldetaljerat vardagsinlägg men så blev det. Nu ska jag sova och hoppas på snowday imorgon så jag kan sova ut, vet att det var snack om det men med min otur lär det väl inte komma tillräckligt mycket snö för det... Ha det fint vänner!

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för allt Sara! Är så otroligt glad att du har fått det bra med! snart ses vi :)

2013-12-22 @ 07:37:50
URL: http://americaemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0