Ett brev på posten


Alltså egobilderna blir ju bara värre och värre men ni har väl redan sett alla möjliga hemska sidor av mig så vi kör på det! Igår damp det ner en kul sak på posten, det var nämligen ett brev från YFU Sverige. Kommer ihåg när jag gick hemma och väntade förra året, då var brev från YFU alltid en höjdpunkt!
 
Det här brevet innehöll i alla fall ett annat brev, nämligen ett brev jag har skrivit till mig själv. När vi var på Pre Departure Orientation i Stockholm i juni så fick vi sista dagen ta och skriva ett brev till oss själva där vi skulle svara på frågorna varför vi ville åka som utbytesstudenter och vad vi hoppades få ut av våra år. Och nu skickade de alltså ut breven till oss utbytesstudenter, och när jag läste det fick jag faktiskt en liten påminnelse om varför jag är här och vad det är jag vill få ut av det här året. En del saker jag skrev om i brevet har jag fått uppleva men jag har fortfarande en hel del kvar och förhoppningsvis så kommer jag få uppleva det under de månaderna jag har kvar här i USA.
 
Brevet gav i alla fall en liten kick, känner mig mer taggad på att få ut bästa möjliga av året här och det ska bli riktigt skoj att få se vad resten av året kommer erbjuda, vet att jag har en hel del skoj kvar! Avslutade brevet med "det är bara att kötta" och det är vad jag ska göra nu! Har känt att jag har stått och stampat lite på samma ställe när det har gällt kompisar osv, men nu ska jag ta tag i det. Bli bättre på att fråga folk om de vill hänga och verkligen hitta på saker och inte bara sitta hemma efter skolan när jag ändå inte har något plugg.
 
Jag ska se till att göra det här året till det bästa jag någonsin har gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0