Concertnight

Me and Canada förra konserten
 
Kommer bli ett väldigt kort inlägg idag då jag är sjukt trött och måste upp för en sista skoldag innan lovet imorgon. Idag vaknade jag 10min innan vi var tvungna att åka, ska försöka att inte försova mig imorgon också men tveksamt om jag kommer lyckas med det alltså.
 
Försöker minnas om det hände något särskilt i skolan idag men med tanke på att jag inte kommer på något så gjorde det väl antagligen inte det. Kommer inte ihåg att jag gjorde något överhuvudtaget i någon klass för att vara ärlig, börjar slappa alldeles för mycket i skolan.
 
Efter skolan blev det i alla fall practice som vanligt, sprang med Sarah ute i snön vilket var otroligt skönt. Härlig snack samtidigt som vi sprang i det inte alltför kalla vädret, go springtur helt enkelt. Hann sedan bara åka hem och duscha i princip innan jag åkte tillbaka till skolan så jag kunde träffa finaste Josefin innan jag var tvungen att gå och byta om för konserten. Josefin spelar nämligen i Chippewas jv basketballteam och de hade match mot Dakota idag så passade på att krama om henne och snacka lite innan jag behövde dra vidare.
 
Konserten gick hur som helst riktigt bra, vi tjejer i de två varsitykörerna började med att stå ute och sjunga carols i lobbyn när folk kom in och sedan var det dags för själva konserten. Totalt var vi 6 körer samt några curtain acts, womens körde fyra låtar och det gick riktigt fint för oss faktiskt. Min coach Z var där och tittade, bäst är han verkligen som är så gullig och kommer och tittar! Efter konserten så hade vi after glow på en restaurang jag inte kommer ihåg namnet på, var mest folk från varsitykörerna och det var riktigt skoj att hänga med alla där.
 
Annars har jag idag märkt hur allting verkligen kan gå upp och ner här borta. Ibland känner man sig bara ensam, familjen och vännerna är på andra sidan atlanten och det känns inte som man har någon. Men sedan kommer personer som Z och säger "you're like my adopted daughter, it's gonna be empty when you leave" (jag dog, han är bäst!) eller Traci som före konserten idag sa "have you seen yourself in a mirror recently? Or heard yourself talk? You're adorable!". Amerikanare är så otroligt bättre på att säga komplimanger och uttrycka att de verkligen bryr som om varandra, är så tacksam över alla grymma människor jag har träffat här borta som gör att de svåra stunderna blir så mycket lättare att ta sig igenom.
 
Nu blev det här inlägget inte så kort i alla fall, klockan är 12 och jag ska sova så jag orkar upp klockan 5.30 imorgon. Sen blir det skola och practice innan jag tar jullov! Pussar!

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej! Jag ska också åka på utbytes år till USA nästa år, men jag och mina föräldrar funderar fortfarande på vilken organisation vi ska välja. Så har bara några frågar, om du skulle kunna vara så gullig och svara på dem. ^
Vilken organisation åker du med? Och vad tycker du om den? Vilka andra kollade du på och vad tyckte du om dem? Varför valde du just den du valde?
Skulle vara så tacksam om du kunde svara.

Svar: Tar upp din fråga i ett inlägg :)
Sara Tyngel

2013-12-20 @ 21:18:51
Postat av: EBBA

Åh, vad jag känner igen det där! igår körde mina kompisars pappa hem mig från en fest och det första han sa när jag gick in i bilen var "Hej Ebba, du är min tredje dotter." Så fint, jag bara storlog hela vägen hem! <3

Svar: Jag vet, man blir så sjukt glad när man hör sånt!! Får höra hela tiden av folk att jag är "soooo cute" och "soooo sweet" och även om det känns konstigt då dom alla är yngre än mig så blir man ändå så sjukt glad!
Sara Tyngel

2013-12-21 @ 14:10:59
URL: http://upforanything.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0