80-årsfirande och nattrunda

Fredag och äntligen dags för helg. När man har samma lektioner varje dag går dagarna ihop med varandra och man har ingen koll på vad som är vad men måndag och fredag sticker såklart alltid ut.
 
Efter en vanlig fredag i skolan med foodfriday och recording i choir så åkte vi för en gångs skull hem direkt efter skolan då vi skulle iväg och fira min värfarfars 80-årsdag. Så i stället för practice blev det hem och titta på gårdagens avsnitt av glee och the vampire diaries, kändes som ett helt okej byte! Vi firade i alla fall på restaurang med hela släkten, kul att träffa min värdpappas sida av familjen då jag i princip bara har träffat släkt från min värdmammas sida innan. Min värdfamilj är från Italien, eller ja min värdfarmor och värdfarfar kom hit när de var ca 20år, men hela släkten är ganska italiensk med kindpussar och hela köret.
 
Efter god mat och tårta åkte vi hem och eftersom vi hade missat practice bestämde sig jag och Lauren för att vi skulle ut och springa. Vi har nämligen satt upp planscher med alla xc folks namn på uppe vid the indoortrack och varje vecka så ska vi skriva upp hur många miles vi har sprungit för att vi ska kunna se vem som har sprungit mest. Därför kände vi att vi inte kunde skippa att springa helt och hållet idag, då skulle vi hamna alldeles för långt efter alla andra. Så klockan halv 12 på kvällen drog vi på oss träningskläder, mössa och vantar för att ge oss ut och springa i kylan, blev dock bara 2.5 miles (4km) men det är ju bättre än inget. När vi kom in igen var det varm choklad samt titta lite på Elf som gällde, otroligt mysigt!
 
Nu är jag otroligt trött och med tanke på hur dålig min svenska är så kan det här inlägget ha blivit lite hur som helst. Nu ska jag i alla fall sova så jag orkar vakna upp till morgondagens planer, men det tar vi då. Godmorgon Sverige, hoppas ni får en grym dag!
 
Sorry mamma, blir bild i repris... Grymmaste laget på Gross Olympics

Kommentarer
Postat av: Tuva - college blogg

hoho vet inte riktigt hur det funkar, om du ser mitt svar om jag svarar direkt via min blogg, så skriver här också för säkerhetens skull! TACK så mycket! Du ska veta hur mycket jag log när jag läste det du skrev, det gjorde mig så glad! :) Angående stipendierna till college så har jag faktiskt tänkt skriva ett inlägg om det som förklarar lite alternativ till stipendier, vad som finns att välja mellan osv! :)

Svar: haha jag ser det, jag passade bara på att svara i din blogg när jag ändå var inne och läste den! For real så var din blogg en av mina favoritutbytesbloggar året du var iväg, älskade den! Okej då ska jag börja följa din nya blogg också, har inte så bra koll på hur det funkar med college nämligen! :)
Sara Tyngel

2013-12-07 @ 15:17:37
URL: http://dreamsunlimited.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0