Kyrka, Kajak och XC

Jag och min värdfamilj till vänster, mina två värdkusiner som var med till höger

Kyrka och Kajak var det alltså som stog på dagens schema. I kyrkan gick jag på youthgroup samligen medan de andra gick med deras vän på den stora gudstjänsten. Alla var väldigt trevliga och när de hörde att jag kom från Sverige tyckte de att det var riktigt häftigt och ställde massa frågor, fick bland annat frågan av en tjej ifall vi hade ett annat språk i Sverige eller om vi snackade engelska. En del amerikanare alltså! Den här youthgruppen hade dock nästan bara yngre folk och ingen av dem gick på min blivande skola så vi fick tips om en annan kyrka som vi ska prova nästa söndag där en hel del elever från Dakota går. Känns roligare att lära känna sådana som man kommer kunna träffa i skolan och sådär.
 
Direkt efter kyrkan åkte vi för att möta upp Kevins syster och mina värdkusiner för att paddla Kajak. Sjön låg i någon typ av park där det fanns en hel del folk som motionerade, paddlade, spelade golf osv. Det var hur som helst väldigt kul och kusinerna var astrevliga så det var riktigt kul att få träffa dom!
 
När vi kom hem gick vi och pratade med coachen för xc teamet och det var inga problem att jag tränade med dom. Träningen hemma hos honom var tydligen imorgon så då ska jag dit och springa med laget, får se hur det går med tanke på att jag inte har sprungit så mycket nu i sommar. Men dom springer varje dag så lär ju träna upp konditionen ganska snabbt! Verkar vara ett ganska stort lag, och han pratade dessutom om något läger nästa helg och sådär så förhoppningsvis kan jag hitta några människor i laget som jag trivs med!

Kommentarer
Postat av: Elin

Sara du verkar ju ha det asbra!! Så roligt för dej att du kommit till en bra familj! Hoppas nästa kyrka känns rätt och bra för dej!! Fint du verkar ha det hemma dessutom!

2013-08-12 @ 09:40:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0