Första dagen

Känns konstigt med det här med tidsskillnaden alltså, nu går jag och lägger mig och nu börjar folk gå upp där hemma! Nu har jag alltså avklarat första hela dagen här i staterna, och allt känns riktigt bra. Tror jag kommer trivas riktigt bra med familjen och allting under året!
 
Det blev i alla fall lite mer än packning gjort under dagen. Vi åkte bland annat till ett High School (inte det jag ska gå på utan ett i närheten) och gjorde en läkarundersökning som man måste göra för att få vara med på tryouts och för att delta i en sport. Var lite nervöst att prata engelska med annat folk än värdfamiljen (så fick för högt blodtryck första gången hon provade haha, hon var tvungen att göra det två gånger) men det gick bra och alla var verkligen urgulliga när de såg och hörde att jag var från Sverige!
 
Åkte sedan med Kevin och Kelton (värdpappa, värdbror) och handlade mat, och hjälp vad stora affärer de har och gud vad mycket olika sorter! Bara flingorna var ju liksom två hyllor! Och ni ska bara se hyllorna med chips! Fick i alla fall välja ut lite mat och grejer som jag ville ha så blev en del grönsaker och nyttiga grejer med hem, och jag lyckades till och med hitta flingor som troligtvis inte har socker ;) Träffade även en gullig kvinna som jobbade i affären, och hennes farmor var tydligen från Sverige. Så hon pratade om svensk mat hon hade provat och allting, och så fick jag självklart säga lite saker på svenska. Det lär bli ganska standard känner jag! Har sedan haft en mysig kväll med värdfamiljen där vi har suttit och pratat om olika grejer vi ska göra under året och börjat kolla på klasser jag ska ta och sådär.
Men nu är det dags att sova för min del, känner fortfarande av jetlagget lite! Stor kram till alla där hemma!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh!! Du verkar ju ha det asbra Sara!! Ser verkligen fram emot att läsa massa om ditt år här!! ❤

Svar: Haha du håller ditt löfte, det är bra <3 Jag har det verkligen asbra, trivs jättebra med familjen och allting!
Sara Tyngel

2013-08-08 @ 16:51:05

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0