En snabb fråga

Vad är XC och när du skriver om racen du har typ varje dag, vad är det? Springer ni bara?
Hoppas du har kul i Usa! Hur går det med engelskan?
Fick en fråga som jag tänkte att jag lika gärna kan ta upp i ett inlägg, kan ju vara fler som undrar. XC står för Cross Country och det är distanslöpning, en sport som finns på de flesta skolorna här i USA. Race har vi bara en gång i veckan på antingen en vardag eller lördag, practice har vi dock varje dag utom på helgerna då träningarna är frivilliga. På practice har vi antingen olika typer av workouts, då har vi uppvärmning, workouten och sen en cooldown (ingen gillar workouts haha!) eller så har vi distans och då springer vi bara, ofta runt 30min beroende på hur tränad man är. Sen kör vi ofta lite styrka osv också efter löpningen. Det stämmer bra att man i princip bara springer under ett race. En bana på ett race är 5km och alla banor ser olika ut med backar, fält och liknande.
 
Jag har det väldigt kul här borta! Jag skulle ljuga om jag sa att allt har gått smärtfritt med allting men det är sådant man får räkna med, det är inte helt lätt att komma in i en helt ny kultur med nya regler och förväntningar och där inget är som man är van vid. Engelskan går riktigt bra faktiskt vilket jag är tacksam över! Engelska har alltid varit mitt bästa ämne i skolan och sen jag kom hit har jag utvecklat den ganska snabbt, även om jag såklart fortfarande har svårt att få fram orden ibland. Att åka på camp där jag bara var omringad av engelska hela tiden och inte fick någon svenska alls från sociala medier osv hjälpte faktiskt oerhört mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0