Dags att söka visum

Igår kom det ett mejl från YFU med en hel massa bifogade filer och instruktioner. Det är dags att börja med visumansökan. Vad jag har förstått från tidigare utbytesstudenter är det den jobbigaste delen av alla ansökningar som ska fixas inför utbytesåret.
 
Det fattas dock ett dokument innan jag kan göra klart det och boka tid på ambassaden, ett formulär vid namn DS-2019 som skickas från YFU USA i maj och som sedan vidarebefordras direkt till oss så vi kan slutföra ansökan. Men redan nu kan man göra en stor del, och eftersom det är ganska krångligt är det väl lika bra att försöka komma igång med det så snart som möjligt.
 
För att söka visum måste man göra ett personligt besök på den amerikanska ambassaden i Stockholm, och detta tänkte jag försöka få in i samband med att jag är i Stockholm på avreselägret 14-16 juni. YFU håller på och förhandlar med ambassaden om att få några tider då vi YFU studenter kan få förtid för intervju, så det lär bli en hel del YFU studenter då, vilket kan bli ganska kul!
 
Att visumhandlingarna har kommit gör att allt känns ganska nära nu, är så galet taggad!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0