Läkarundersökningen

Lovade att jag skulle skriva ihop ett inlägg om hur läkarundersökningen gick till.
Jag gjorde den som sagt inte på vårdcentralen, utan hos skolläkaren som kommer till skolan en gång i månaden. Så hade tur att det passade så bra med tiden jag fick mina papper!
 
Hur som helst var undersökningen väldigt enkel och basic, mest ja och nej frågor. Typ som har du haft den eller den sjukdomen, har du kvar blindtarmen, har du haft cancer, har du haft ont i halsen under en längre tid osv.
 
Sen var det saker som vikt, längd, blodtryck osv. Samt att alla vaccinationer man har tagit ska skrivas i, typ 4 stelkrampssprutor och sådär.
 
Så som sagt, väldigt basic. Därför rekomenderar jag er att kolla med eran skolläkare om hon kan göra undersökningen innan ni kollar med vårdcentralen. Vad jag har hört kostar undersökningen på vårdcentralen 1700kr, och det känns ganska skönt att spara in på de pengarna.
 
Det som händer nu är att jag måste ringa vårdcentralen och boka tid för vaccination, Hepatit A och B ska jag ta, samt göra det där testet som jag inte kan stava till. När det gäller sprutorna är Hepatit B obligatoriskt för alla som ska till USA, och Hepatit A är rekomenderat. Men båda mina kompisar som har varit iväg hade tagit båda, och det känns bäst att vara på den säkra sidan.
Såå så ligger det till!
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0