President Barack Obama

 
Ingen har ju missat det faktum att det var presidentval igår, eller vem det var som vann det, men jag tänkte ändå skriva några ord om det.
Jag tycker personligen att det var helt rätt kandidat som vann, och jag är väldigt glad över att det är han som kommer vara president under mitt år i USA i stället för Romney. Jag tycker han verkar vara en otroligt härlig person som verkligen värnar om sitt land, och han har flera bra tankar. Speciellt det här att han är för abort och för gay-äktenskap, som man annars ofta är emot i USA. Tycker att det är bra att någon vågar stå upp för det. Men han måste göra ännu bättre ifrån sig nu än vad han gjorde förra mandatperioden. USAs ekonomi är som ni vet inte så jättestabil, och det är ont om jobb. Men nu när han inte kan bli omvald kan han ta ut svängarna och fatta större beslut utan att förlora på det, vilket jag tror att han kommer utnyttja.
 
I skolan pratade vi om valet på både samhällskunskapen och på engelskan, och under samhällen kollade vi på flera klipp från valvakan och vägen till valet, och sen kollade vi såklart på Obamas segertal. Tycker att han är en otroligt duktig talare, och talet var verkligen så himla amerikanskt! Hans sätt att prata om USA som land och vilket stor och viktig nation de är samt hans sätt att tacka och prisa sin familj är så amerikanskt det kan bli! Statsministern i Sverige skulle aldrig hålla ett sådant tal! Det tycker jag är lite synd, varför skulle inte vi vara lika stolta över vårat lilla land som amerikanarna är? Sen var det kanske lite väl patriotiskt på sina ställen, men tyckte ändå att talet var väldigt bra och engagerande. Han är en väldigt duktig talare över lag.
 
Som sagt tycker jag helt klart att det var rätt kandidat som vann, och nu är jag taggad på att komma till det landet som han pratar så mycket gott om!
 
Vad tycker ni? Var det rätt kandidat som vann?

Kommentarer
Postat av: anna litborn

jaaa, verkligen !!

2012-11-07 @ 20:09:12
URL: http://nattstad.se/annalitborn
Postat av: Jennifer

Helt rätt! Jag tycker att mänskliga rättigheter och människors lika värde är tusen gånger viktigare än ekonomin. Det påverkar omvärlden mycket mer negativt om en så stor nation har en ledare som dömer homosexuella och kvinnor än en ledare som har dragit på sig lite fler lån. Go Obama, han kan vända det!

2012-11-21 @ 04:32:17
URL: http://jenniferusa.blogg.se
Postat av: Julia med ett leende på läpparna

Helt rätt (fast ja, det var ett tag sen han valdes men eftersom jag läser igenom din blogg så vill jag ändå kommentera eftersom jag är så typiskt blabbig..)!

2014-05-10 @ 21:31:25

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0