Laughter is timeless

Skickade ett mejl till YFU igår för att fråga vad som skulle hända nu i denna långa processen, och senare på eftermiddagen fick jag ett samtal från Sandra på YFU kontoret. Pratade lite med henne, och nästa steg är att jag imon ska scanna in och skicka alla betyg från högstadiet, så det blir alla tre terminsbetygen plus slutbetyget. Hon sa att skolor i USA ofta ser utbytesstudenter som förebilder för sina egna elever, och därför skickar de helst bara iväg studenter med VG i snittbetyg. Detta gäller dock  bara till USA, i andra länder fungerar det inte på samma sätt. Sen vet jag inte hur det är med andra organisationer heller.

Men betygen kommer inte vara några problem för mig, så ska mejla iväg dem imon så får vi se vad som händer sen.


Kommentarer
Postat av: Anna - Utbytesstudent USA 12/13

Vad roligt att du ska åka nästa år! Och att du redan börjat med ansökningen, du är verkligen ute i god tid! :)
Själv åker jag iväg i augusti!

Hoppas du har det super och njuter av sommarlovet! :)

2012-07-05 @ 09:29:07
URL: http://enligtmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0