Utbytesmania

Har sådan otrolig utbytesmania just nu! Vet ni inte vad det är så rekommenderar jag att ni går in på utbytesstudent.se och läser på om det. Utbytesstudent.se är en otroligt bra sida för övrigt, och jag älskar forumet som finns också!
 
Men tillbaka till utbytesmanian. Jag känner att jag bara vill åka NU! Och jag har ett helt år kvar! Jag sitter och läser 12/13 bloggar och ser hur dom taggar för att få komma iväg. Men samtidigt var det ett helt år sedan jag läste 11/12 bloggar och läste om att dom skulle iväg, så ett år går förhoppningsvis fort. Anledningen till utbytesmanian är nog tack vare allt snack i facebookgruppen och på forumet. Vi peppar varandra helt enkelt! 
 
Men jag är trött på att det inte händer någonting. Jag vill komma igång med pappersarbetet och allting så att det händer något. Men jag kommer behöva vänta tills i höst. För de på YFU som inte har semester jobbar just nu för fullt för att hitta värdfamiljer för de studenter som ska hit till Sverige i höst. Så jag får vänta. Men jag hatar att vänta! Men jag vet att flera utbytesstudenter har sagt det att som utbytesstudent gäller det att ha tålamod, för större delen av året innan man åker består av väntan. När papprena väl är klara får man vänta på värdfamilj. Och slutligen ska man vänta på att få komma iväg.
 
Men egentligen borde jag njuta av nuet i stället för att tagga allt pappersarbete. För det jobbigaste tiden i skolan, YFU papprena och stipendiesökandet kommer komma ungefär samtidigt i höst. Och då ska jag hinna med kompisar och jobb där med. Men jag vill bara komma igång, så till och med det ser jag fram emot. Jag ser liksom fram emot att få den första räkningen på posten. Vem längtar efter att få betala en massa pengar liksom?!
 
Tagget går i perioder, men just nu är det verkligen på topp!
Har uppdaterat länklistan här på bloggen nu, där hittar ni flera bra 13/14 bloggar som jag tycker ni ska kolla in.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0