En Magisk December 2011

Foto: Therese Evenholm
 
Bara för att jag saknar det här gänget slänger jag in lite bilder från Magisk December förra året. Jag tar sånglektioner på kulturskolan här i Jönköping, och min sånglärare höll i kören. Då det är kulturskolan som höll i föreställningen frågade hon om jag ville vara med, och klart jag sa ja! Både musiker, sångare, skådespelare och dansare från kulturskolan var med. Så galet kul hade vi med alla repetitioner och föreställningar, alla dagar vi spendarade på konserthuset. Saknar det verkligen! Men det blev inget i år, tråkigt!
Som ni ser på första bilden började vi som uteliggare, väldigt känslosamma sådana som får hela publiken att gråta. Sedan går hela historien om hur några barn tillsammans med levande lyktstolpar och annat ska besegra häxan Mörka och släppa ut ljuset igen på den magiska gatan. När man lyckades med det blev vi ett vackert luciatåg som ni ser på näst sista bilden.
 
Det här har verkligen inget med USA att göra, men det blir lite bilder som livar upp bloggen i alla fall!
Hoppas ni har haft en grym tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0