Memorial Day

 
Imorgon är det dags för sista veckan i ett amerikanskt high school och det är lite blandade känslor måste jag säga. Som alltid ska det ju såklart bli otroligt skönt att sluta skolan och få sommarlov, men samtidigt innebär det att det jag kom hit till USA för att få uppleva är över. Jag kommer aldrig mer gå på high school igen och det är verkligen sjukt sorgligt! Men har i alla fall fyra dagar kvar som till större delen kommer bestå av finals och sedan avslutas det med prom på fredag, kan ju inte bli så mycket bättre!
 
Idag har det nog varit uppe på 30 grader här i Michigan och det är så sjukt härligt verkligen! Med fyra dagars ledigt fyllda med sol och värme känns det som om sommarlovet redan har börjat, njuter för fullt! Började med practice i morse då jag, Kaitria, Lauren och Monica bara sprang 15 minuter då säsongen ju är över för vår del så vi kan göra lite vad vi vill. Efter det så tränade vi lite på att kasta spjut tillsammans med Jake och Jimmy, vi har ingen i laget som tävlar i spjutkastning utan det var bara något dom fick för sig förra veckan att dom ville prova på så dom har tränat både igår och idag. Jag har inte kastat spjut sen jag körde track i femman men kom in i det efter några kast och helt kass var jag faktiskt inte. Var skoj att få prova igen!
 
Efter practice så bytte jag om till bikini och sen spenderade jag några timmar ute vid poolen tillsammans med en bok och lite plugg, så sjukt härligt verkligen. Har nu bättrat på brännan ytterligare inför prom och det kommer bli så sjukt bra tillsammans med min klänning, jag är taggad! Gick in när jag började bli för röd från solen och tog tag i lite plugg inför finals nästa vecka, bryr mig dock inte ett dugg och har egentligen bara en final jag behöver plugga till så det gick inget vidare.
 
Senare på kvällen blev jag upphämtad av Brennan och sedan hängde vi hemma hos honom ett tag innan han släppte av mig här hemma för en halvtimme sedan. Idag är det förresten Memorial Day här i USA vilket man firar till minne av alla de soldater som har dött i krig. Amerikanare är verkligen riktigt stolta över sin army, på Team States så var det en man som var i the army som var där som precis hade kommit hem och han fick komma ut på fältet och alla gav honom en stor applåd, so patriotic and so American. Tidigare i år firades Veterans Day vilket är för alla veteraner som fortfarande lever, och Memorial Day är alltså för alla de som har dött i krig.
 
Nu ska jag sova och ladda sista riktiga skoldagen innan finals imorgon, ska ta med mig kameran och ta kort med alla lärare plus att jag tänkte ta med min yearbook så folk kan signa den. Hoppas ni har haft en bra dag vänner, pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0