Dreams do come true!

Precis som rubriken säger så är det faktiskt så att drömmar kan bli sanna, för visst knackade väl min värdpappa på dörren till mitt rum vid kvart över 5 i morse och sa att skolan var inställd. Det var bara till att somna om och i stället vakna upp vid halv 11 för att åka till practice, så otroligt skönt så ni anar inte. Senare under dagen fick vi även meddelandet att skolan var inställd imorgon också, I kind of like this whole snowday/coldday thingy.
 
Hursomhelst, practice vid klockan 11 var det alltså och jag sprang 4 miles in the hallways tillsammans med Lauren, Monica och Kaitria. Vilket ju då var mer än hälften av vad jag sprang på hela förra veckan så det kändes riktigt skönt! Imorgon blir det practice igen och Lauren påminde mig precis om att vi har världens jobbigaste workout imorgon och jag kommer probs att dö men det är väl bara att köra antar jag. Resten av denna veckan samt nästa vecka kommer nämligen bli väldigt lite practice för min del så lika bra att köra nu när jag kan.
 
Var hemma i typ 40min innan jag var tvungen att åka tillbaka till skolan för rehearsal som skulle hålla på från 2.30-6.30 men i själva verket så var jag hemma vid 8.30. Var då sådär lagom död men det var faktiskt riktigt skoj idag, vi gick igenom alla danser med costumes för första gången och jag är så otroligt taggad på show (vad är ens det svenska ordet??) nästa vecka! Gick faktiskt ganska bra idag för att vara första dagen på techweek, det tog bara sjukt mycket längre tid än det borde ha gjort.
 
Imorgon skulle vi haft rehearsal men Mr Sibley (rektorn) tyckte tydligen att det var okej att ha practice men inte rehearsal på grund av kylan så vi får inte köra imorgon. Vilket innebär att onsdagens kommer bli stört lång och vi kommer troligtvis även ha rehearsal på lördag då vi egentligen skulle ha haft ledigt, sjukt otagg på det alltså. Men så är det!
 
Nu ska jag se ett avsnitt av One Tree Hill och njuta av snowday number 6 tomorrow. Såhär många snowdays har dom tydligen aldrig haft och det här är kallaste vintern de har haft på flera år, även om jag personligen inte tycker att det är så fasligt kallt. Hoppas dock att det inte kommer fler snowdays nu för då kommer de behöva lägga på antingen skoldagar i slutet av semestern eller minuter på varje lektion under några dagar. De har nämligen bara 6 snowdays inräknade varje termin så blir det fler måste man ta igen det. En del skolor som skulle ha börjat skolan tidigare än oss efter jullovet men som fick ställa in har alltså redan använt alla sina snowdays och kommer behöva ta igen de dom har nu senare.
 
Snälla glöm inte att nominera min blogg i tävlingen, skulle verkligen betyda oerhört mycket för mig! Länk hittar ni i inlägget under, skriv bara in min bloggaddress samt Sara utbytesstudent som namn och ni är klara, sjukt smidigt alltså. Pussar!
 
Selfie (har börjat ta alldeles för många sådana, amerikanare gör det hela tiden) i min underbara Havanna costume

Kommentarer
Postat av: Ann

Nu har vi röstat på din blogg :))) kram från ett snövitt Mölndal

Svar: Tack så mycket!! :)
Sara Tyngel

2014-01-28 @ 20:50:23

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0