Stipendiesökande

Som sagt, igår befann jag mig på stadsbiblioteket för att söka stipendier. Bibliotikarien visade mig ett sätt att få tillgång till databasen här hemifrån, så jag kan fortsätta söka här hemma när jag har tid. Fick även ett mejl från YFU i våras med tips på stipendiefonder, så förhoppningsvis hittar jag några som passar.
Tänkte skriva ett inlägg om stipendiefonder när jag vet exakt vilka jag ska söka och vilka jag har fått, så det kan bli så att det inte kommer förräns i vår, alternativt senare i höst.
 
Sen var jag på elevregistret idag och fick mina betyg utskrivna, en del fonder vill ha med det i ansökan. Sen frågade jag en av mina lärare om hon kunde tänka sig att skriva lite rekomendationsbrev, vilket hon sa att hon gärna skulle göra. Så ska bara kolla lite vad de olika fonderna efterfrågar så ska hon skriva ihop dem sen. Känns otroligt bra att hon ska göra det!
Sen har jag sagt till mina föräldrar också, och de ska se till att skriva ut sina senaste skattebesked, det efterfrågas nämligen i en del fonder.
 
Så det är så långt jag har kommit. De flesta fonderna har sina ansökningar nu i september och oktober, så nu ska jag bara skriva ihop en budget och börja skriva på ansökningsbreven. Det krävs otroligt mycket arbete och tålamod för att söka stipendier, men förhoppningsvis är det värt det sedan i slutet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0