Valborgsmässoafton

Valborgsmässoafton i Sverige men en helt vanlig dag här i USA, känns verkligen konstigt att inte stå vid en brasa tillsammans med familj eller vänner som jag brukar göra där hemma. Inte är vi lediga imorgon heller, vilket faktiskt är ännu segare.
 
Såg något på twitter idag som gjorde mig så stört glad - Jönköping har fattat grejen och öppnat a frozen youghurt place! Alltså fattar ni min glädje eller, det finns hopp för att jag kommer överleva när jag kommer hem till Sverige ändå! Även om inget någonsin kommer slå orange leaf såklart, that place is my life!
 
Idag var det som sagt Special Olympics på Dakota och jag är verkligen så otroligt glad att jag fick vara med och hjälpa till! Det var folk i alla åldrar från elementary school upp till high school och dom var så sjukt söta verkligen! Se glädjen när dom sprang eller gick över mållinjen och man jublade och gjorde high five med dom och att få se hur stolta dom blev när dom lyckades kasta långt i the softball throw var verkligen helt grymt! Vi hade flera olika event och alla gjorde det dom kunde, kunde de inte springa så hade vi event där man bara gick 100m och sedan hade vi längdhopp där de både sprang och hoppade stillastående samt höjdhopp och kast och allt möjligt.
 
Jag hade ingen direkt uppgift under dagen utan jag och Marisa gick mest runt och pratade med alla, hejade på de som sprang och peppade dom som kastade. Sprang även 100m dash med en kille då han hade dålig syn och behövde någon som sprang bredvid honom och sedan sprang/gick jag och Katelyn 400m med en tjej, sjukt härligt att kunna hjälpa dom verkligen! Efter att tävlingarna var klara fick vi lunch (pizza som kändes på practice efteråt...) och sedan körde vi tag (datten??) at the footballfield. Var mest vi från track laget men vi fick med några av de som var kvar från tävlingarna och vi hade riktigt skoj! Sen la vi oss i en ring i solen och bara slappade fram tills det var dags för practice som ingen av oss direkt var särskilt taggad på men vi sprang ganska lugnt då dom hade meet igår och freshmans och sophomores har meet imorgon.
 
Sen jag kom hem har jag gjort en photo assignment och annars bara slappat, ganska trött efter en heldag ute så var riktigt gött. Imorgon blir det vanlig skoldag och sedan får vi se vad som händer. Hoppas ni har haft en bra dag vänner, pussar!
 
So much love to this picture!

Kommentarer
Postat av: Emmy

Var det många som hade på sig rosa på mean girls 10-års jubileum i onsdags?

Svar: Jag var ju knappt inne i skolan den dagen eftersom jag hade Special Olympics, såg dock några med rosa men inte sådär överdrivet många :)
Sara Tyngel

2014-05-01 @ 21:49:09

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0