Saker jag saknar med Sverige

 
Efter några månader här i staterna har jag börjat uppskatta Sverige så otroligt mycket mer. Det finns så mycket som man tar för givet men som man saknar när man befinner sig här på andra sidan Atlanten. Gjorde en lista med lite random grejer som jag saknar hemifrån, för hur mycket jag än älskar USA och att vara här så är det ju trots allt så att there is no place like home. Sverige är faktiskt ganska bra ändå!
 
Här kommer en lista på saker jag saknar med vårt kära landet Lagom:
- Kommunaltrafik
- Skogen
- Kokt potatis (inte ätit kokt potatis sen i typ september)
- Skogspromenader med hunden
- Friheten i skolan
- Mammas mat
- Sovmorgon i skolan
- Skolmaten
- Min skoldator i skolan
- Vaniljyoghurt
- Ungdomsmöten
- Mormors plättar på tisdagar
- Marabou
- Daim
- Lösgodis
- Den svenska reklamen
- Fisk (min värdfamilj äter inte fisk så har inte haft det sedan jag flyttade och jag äääälskar fisk!)
- Möjligheten att gå till ställen
- Kramar (amerikanare är inte lika kramiga som svenskar)
- Müsli
- Fika
- Vättervatten (bästa dricksvattnet, no joke)
- Svenska lunchraster

Kommentarer
Postat av: Rebecca Lychou

Oja! Jag vet precis vad du menar med alla saker du saknar!!
Kokt potatis!! Har inte ätit det sedan innan jag åkte från Sverige...
Och att åka buss!! Och vättenvatten!! OMG!
Saknar verkligen allt du skrev!

Svar: Men eller hur, helt sjukt hur man kan sakna något som potatis och vatten egentligen men saknar det verkligen sjukt mycket!!
Sara Tyngel

2014-05-22 @ 03:48:14
URL: http://rebeccajohannaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0