Last Track Meet

Me and Julia from Finland earlier tonight
 
Idag var det alltså dags för mitt sista track meet någonsin, sjukt konstigt verkligen! Kommer faktiskt sakna det, hur mycket jag än hatar att springa så älskar jag allt runtomkring själva meetet. Turning up at the bus på vägen dit, ligga och slappa i tältet eller stå vid staketet och heja på lagkompisar och bara chilla med alla grymma människor vi har i laget! Har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med löpningen nu när allt är över, tror det blir så att jag springer nästa vecka också och sedan tar en vecka off och sen köra lite när jag har tid då och då.
 
Meetet idag var som sagt Team States och några av de bästa skolorna i Michigan var där. Temperaturen har legat på ca 28 grader idag och det har varit riktigt skönt ute, alldeles för varmt för att springa dock vilket märktes på väldigt många. Jag sprang bara 800m vilket är ett av de sista eventen så innan dess chillade jag bara i skuggan i tältet tillsammans med flera andra, somnade även till ett tag vilket var riktigt skönt. När det sedan var dags för mitt event hade jag inga särskilda förhoppningar alls på grund av värmen men ville gärna komma under 2.40 så det var det jag försökte satsa på. De delade upp oss i två heats och jag var i det långsamma heatet, dom som sprang det snabba var crazy fast allihop så kändes ganska skönt! Trots värmen lyckades jag göra riktigt bra ifrån mig vilket jag är glad över, sprang 2.39.62 så blev nytt pr plus att jag lyckades bryta 2.40 så jag är sjukt nöjd! Kom trea i mitt heat och 14 totalt i eventet. Totalt sett blev tjejerna 3:a och killarna 4:a så var ett lyckat meet med andra ord!
 
När jag kom hem blev det bara att snabbt göra sig i ordning innan jag gick bort till Josefin som hade en barbecue då hennes svenska familj är här. Var några andra utbytesvänner där också så var riktigt mysigt då jag inte har träffat bland annat Julia från Finland på väldigt länge! Stannade där i tre timmar innan jag blev upphämtad av Marah och sedan har jag hängt med henne, Kaitria, Lauren, Zack, Tyler, Jill och Brennan resten av kvällen. Bra kväll som vanligt med det gänget även om vi inte gjorde något speciellt!
 
Morgondagen bjuder på släktkalas då det var Laurens födelsedag idag och sedan får vi se vad som händer. Sjukt skönt att vi är lediga måndag också då den här veckan har varit otroligt lång med två track meets och alla choir grejer, har dessutom en massa saker att ta tag i inför finals nästa vecka så känns bra att det är fortfarande är två dagar kvar tills jag måste tillbaka till skolan för min sista vecka i ett amerikanskt High School. Sjukt sorgligt verkligen, kan knappt fatta att mitt år snart är över!
 
Nu blir det sängen för mig då jag har varit igång hela dagen och är riktigt trött, hoppas ni har haft en bra dag vänner! Pussar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad hände med bilderna från hawaii och chicago?

Svar: Alla Hawaii bilderna är uppe, Chicago bilderna kommer den dagen jag har tid och min dator funkar på samma gång vilket kan ta ett tag, ska försöka få upp dom snart dock!
Sara Tyngel

2014-05-25 @ 09:17:12

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0