They call it Divergent

Precis hemkommen från bion vilket innebär att det lär bli sen kväll idag precis som alla andra dagar den här veckan, jag behöver sova ut men ser ut som det kommer dröja ett bra tag tills jag får chansen att göra det.
 
Skoldagen flöt i alla fall på utan att något speciellt hände, likaså med practice då vi bara sprang 25min in the hallways eftersom vi har kört ganska hårt de andra dagarna den här veckan. Bortsett från de som kör distance är vi fortfarande inomhus och våra practice brukar vara så att vi efter attendance springer fem varv på the track allihopa vilket innebär att det är ca 200pers på en 160m lång track. Ja, det är trångt! Därefter delar vi upp oss i killar och tjejer och vi seniors leder då stretchning samt agilities och efter det delar vi upp oss i sprinters, mid-distance samt distance och gör olika saker beroende på grupp. Än så länge föredrar jag helt klart xc men alla säger att det blir bättre när vi kan gå ut så hoppas på det.
 
Hann hem i en timme då jag käkade samt tog några kassa bilder till photo och sedan blev jag upphämtad av Robert då vi skulle gå på premiären av Divergent. Som jag har nämnt tidigare så kan man inte boka platser i biosalongerna här i USA och bortsett från till premiärer köper man inte biljetterna i förväg utan det gör man först på plats. Så även om vi hade våra biljetter var vi tvungna att vara där ganska tidigt för att få bra platser, när vi kom var det dock inte så lång kö så det var ganska lugnt. Vet inte om Divergent är speciellt stort i Sverige, det är inte lika stort som The Hunger Games men det är ändå en ganska big deal här borta. Har lånat böckerna av Robert innan så har läst hela serien vilket tog mig typ mindre än tre dagar per bok, är en riktigt nörd när jag kommer igång. Hur som helst så är böckerna riktigt bra och om du inte har läst dom än så tycker jag definitivt att du ska göra det! Filmen var även den riktigt bra, jag och Robert analyserade den ordentligt efteråt och i bilen på vägen hem och det var som vanligt en del som skiljde sig från boken som man störde på men över lag så tycker jag att det var en riktigt bra film. Tror den kommer till Sverige i slutet av april och då tycker jag helt klart att ni ska gå och se den för personligen tycker jag att den var riktigt grym!
 
Nu ska jag avsluta fotouppgiften jag påbörjade innan jag åkte och försöka att inte komma i säng alltför sent. Hoppas ni har haft en bra dag vänner, pussar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0