Happy Saint Patricks Day

Happy st Patricks Day everyone! Är ju egentligen en irländsk högtid men amerikanare älskar ju högtider så de firar så mycket de kan. Tror jag glömde nämna det men i fredags tillexempel var det pi or pie day då det var 3.14, 14 mars men de skriver ju annorlunda så blir 3.14 precis som pi. Vet att en del klasser åt paj och sådär, som sagt, de firar allt de kan.
 
Idag har väldigt många i skolan gått omkring i gröna kläder men annars har man inte märkt av dagen så mycket. Helt ärligt vet jag inte ens vad man firar, vet bara att amerikanare använder det som en ursäkt att dricka sig full typ. Det är i alla fall vad alla säger. Fick även en kaka av Traci i choir som hon hade bakat, formad som en fyrklöver med grön glasering på, riktigt god!
 
Vanlig dag i skolan och sedan var det practice, morgondagen ser likadan ut men ska åka och kolla på promdresses med Kaitlyn efter practice vilket jag ser fram emot! Hoppas verkligen att jag hittar en! Hoppas ni har haft en bra dag vänner, pussar!
 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Irlands nationaldag :)

Svar: Oh that makes sense lol, tack haha! :)
Sara Tyngel

2014-03-18 @ 13:52:53
Postat av: Anonym

Hej!
Tänkte fråga lite om sporterna i USA. Jag ska åka dit till hösten och jag vill prova så många sporter jag kan men är lite rädd att jag inte är bra nog för att få göra det. Hur funkar det, är det uttagningar till allting utom typ xc och är det då svårt att komma med i lagen?
Älskar din blogg förresten!

2014-03-18 @ 15:25:34

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0