Districts Choral Festival

 
Lång dag i skolan idag och har sedan jag kom hem mest slappat och läst och som vanligt ignorerat läxorna som jag borde ha gjort egentligen.
 
Gick till 1st and 2nd hour precis som vanligt idag, under 3rd hour satt vi igen och lyssnade på körer i aulan och sedan blev vi dismissed för att gå och byta om till våra gowns och göra oss i ordning. Vi träffades i cafeterian och sedan var det dags för uppvärmning innan det var vår tur att gå upp på scenen och sjunga våra två låtar framför domarna. Det gick otroligt bra faktiskt, särskilt vår andra låt tror jag var vårt bästa framträdande vi har gjort med just den låten. När vi var klara på scenen gick vi till the band room där en av domarna kom och hade clinic med oss, typ gick igenom saker som vi kunde förbättra på låtarna och gav tips på scennärvaro osv. Domaren vi hade var verkligen riktigt bra så fick med oss mycket bra grejer därifrån. Pratade med henne efteråt när jag hjälpte till då hon kom fram och berömde för bra jobb, blev väldigt glad när hon inte hörde min dialekt utan blev förvånad när jag sa att jag var utbytesstudent när hon frågade hur många år jag hade varit i choir. Ett tecken på att min engelska har blivit otroligt mycket bättre då min dialekt var det enda folk märkte i början, otroligt kul!
 
Efter clinic var det dags för sight reading och det är väl inte vår starkaste sida om man säger så, vi kämpade ganska ordentligt med det. Men vi tog oss igenom det i alla fall och därefter så var vi klara, mr Moses berättade inte för oss idag vad vi fick för poäng utan tror vi får reda på det imorgon. Hoppas ju dock såklart på excellent eller superior så vi kan gå till states och det borde vi ha lyckats med! När vi var klara så fick vi ta en sen lunch då vi missade de vanliga luncherna och sedan gick folk tillbaka till klasser medans jag gick för att hjälpa till att visa körerna rätt. Mitt jobb var att ta folk mellan uppvärmning och scenen, varna när de hade två minuter kvar samt ge ett kort med körens namn och director på till personen som presenterade dem på scenen. Lätt jobb med andra ord och tiden gick ganska snabbt trots att det var ganska många timmar, kul att höra lite från de andra körerna när jag väntade utanför medans de värmde upp. Var en del olika nivåer kan man ju säga! Var klar strax före klockan sex och fick då skjuts hem av Sawyers mom och sedan har jag som sagt mest slappat hela dagen.
 
Igår skrev jag ju som ni såg att våren och värmen äntligen hade kommit hit till Michigan, ni kan stryka det jag sa för tydligen ska vi få 10 inches of snow tonight. Då vi redan har haft för många snowdays kommer det dock troligtvis bli skola ändå, men jag är verkligen inte taggad på ny snö nu när det äntligen har börjat smälta. Förhoppningsvis ligger det inte kvar länge! Hoppas ni har haft en bra dag vänner, pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0