Choir konsert + Districts + late start

Var väldigt trött och mådde inge vidare när jag kom hem igår så blev därför ingen uppdatering. Mår fortfarande halvdant, är trött och seg i hela kroppen så är nog en förkylning på gång men har inte riktigt tid med det nu så får hoppas det går över snart.
 
Hur som helst, sov som sagt hos Sarah måndag-tisdag och sedan gick vi ut och käkade frukost tillsammans med några andra före practice. Vi har en sista chill vecka nu innan track säsongen börjar på måndag så vi sprang bara 2 miles, dock i väldigt högt tempo men gött att bara springa kort distance. Kom hem och då bakade jag och Lauren chocolate chip cookies, vi failade lite dock då första omgången blev brända men andra omgången smakade helt okej i alla fall.
 
Sedan tittade vi på Frozen då Lauren inte har sett den innan, jag såg den på bio med Brennan för några veckor sedan. Alltså älskar den filmen, har lyssnat på soundtracket i princip konstant sedan jag såg den! När vi hade kollat klart tog jag en nap innan det var dags att göra sig i ordning för kvällen konsert med choir. 
 
Vi hade vår festival konsert som inte är någon big deal at all, i princip ingen var där och lyssnade och vi hade inte sålt några biljetter innan utan det var fri entré typ. Min värdfamilj var inte där men coach Z var där och lyssnade, love! Det gick bra i alla fall, vi lyssnade på våra låtar från konserten under choir idag och trots att vi hade en del kritik så lät det riktigt bra och vi känner oss redo för Districts som är nästa vecka. Districts kommer vara på Dakota under måndagen och tisdagen och alla våra körer utom Freshman choir kommer tävla på tisdagen. Vi i Womens Varsity är på tisdag förmiddag och sedan ska jag hjälpa till att jobba på eftermiddagen från 1-5.45 så missar alla mina klasser den dagen förutom 1st and 2nd hour. Vi seniors samt några juniors kommer hjälpa till genom att visa körerna till de olika salarna och scenen osv under dagarna då det kommer vara körer från hela distriktet där. Mr Moses förväntar sig att vi går till States i april och det tror jag faktiskt vi kommer lyckas med!
 
Idag hade vi late start då alla juniors hade testing på förmiddagen, tycker synd om dom som hade ACT igår och sedan två andra viktiga test idag och imorgon, verkar vara sjukt jobbigt. Juniors hade sedan som val att antingen gå till resten av sina klasser eller gå hem, inte så svårt att gissa vad de valde och det var därför ganska tomt i flera klasser idag. Idag hade vi 1st, 2nd and 3rd hour och imorgon ska vi ha 4th, 5th and 6th hour, kan ju lätt säga att jag föredrar dagens schema jämfört med morgondagens. Riktigt skönt att inte behöva gå till skolan förräns vid klockan 11 i alla fall, och sedan slutade vi vid klockan 2.11 precis som vanligt. Därefter blev det practice och sedan har jag mest sovit och tittat på serier resten av dagen, mår som sagt inte helt bra.
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan blir det något serieavsnitt till innan jag går och lägger mig, ska utnyttja morgondagens sovmorgon till att bli frisk. Pussar!
 
Me and Canada på vår första konsert, känns som evigheter sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0