Graduation

Me and the choir seniors, I'm behind mr Moses
Me and my American siblings
Me and Katelyn
Me, Lauren and Katelyn
Me and Zack
Me and my hostparents
Me and Brennan who was smart enough to take his gown off when we got out, it was soooo warm!
Brennan, Lauren, Me
 
Så var det igår dags för den stora dagen för alla seniors på Dakota High School, nämligen graduation. Cermonin höll till på en inomhus fotbollsplan vilket var skönt då det var riktigt varmt ute. Jag behövde vara där redan vid halv ett även om cermonin inte började förräns tre, och sedan höll den på till halv sex ungefär och kan säga att den var ganska seg.
 
Hur som helst, medans vi väntade på att cermonin skulle börja så var vi studenter på ett annat field och passade då på att ta en massa kort och snacka med alla. Har alla dom bilderna på mobilen då min värdfamilj redan hade gått och satt sig men mrs Buckner (Brennans mom) har en hel del bilder som hon ska ladda upp på en hemsida så jag kan spara ner dom så ska få bilder från både prom, graduation och the senior all night party. Vid halv 3 var det till slut dags att line up, vi i choir var tvungna att stå längst fram då vi skulle upp på scenen och sjunga så det var vi och alla smarta kids som hade fått en massa awards. Efter det var det äntligen dags att tåga in och sätta sig och cermonin började.
 
Cermonin bestod till större delen av tal och att dela ut diplomas, alla elever med ett GPA över 3.9 blev även presenterade och sedan sjöng vi i choir två sånger. Talen var från både lärare och elever och sedan var det dags för att dela ut diplomas vilket tog forever eftersom class of 2014 har någonstans mellan 600-700 elever. Medans vi väntade på att line up hade vi fått fylla i ett kort med hur man uttalade våra namn så när det var vår rads tur så fick vi först gå och ställa oss i kö så en fotograf kunde ta kort på oss, sedan gick vi upp på scenen och gav kortet till den personen som läste upp namnen på vår sida och sedan fick vi själva grejen att sätta diplomat i av någon från the office på skolan och sedan fick vi skaka hand med mr Sibley som är rektor eller vice rektorn om man satt på andra sidan och då tog fotograferna kort och sedan var det bara att gå och sätta sig igen. Lite mer tal efter det och sedan var det dags för oss att tåga ut igen vilket tog forever det med.
 
Vi gick sedan tillbaka till the field där vi linade upp och fick kasta våra hattar samtidigt som en fotograf tog kort. Kasta hatten var väl det jag hade sett fram emot mest lol då det kändes precis som på film då det ju är något man alltid ser. Efter det fick vi gå och hämta våra kuvert med en bild med allas senior pictures samt våra diplomas (eller Sertificate of Attendence för min del då jag ju inte tar graduation på riktigt) och sedan var det bara att gå ut och försöka hitta våra familjer i kaoset. Därför jag bara har bilder med några vänner utanför arenan efteråt, var i princip omöjligt att hitta någon.
 
Efter att vi lämnade the soccer field åkte vi till Red Lobster för att äta, sjukt gott verkligen! Kom hem vid åtta och då slappade jag bara lite innan det vid halv 11 var dags att åka till the Senior All Night Party. Vi var på ett ställe där det fanns an arcade så kvällen bestod till större delen av att spela en massa spel, spela poker, käka samt ta kort i ett photo booth. Var inte sådär jättemånga som var där, hängde med Sarah hela kvällen och sedan hoppade vi runt lite mellan olika grupper. Gav alla mina kuponger till Brennan och Sarah då jag ändå inte kommer få med mig något av priserna hem till Sverige om jag vann något. Sarah gav sina till Brad i slutet och han och Brennan la ihop sina så slutade med att de hade en hel del, tror dom tog en enorm gorilla och en stor banan eller något sånt för alla kupongerna. 
 
Bästa på kvällen tycker jag helt klart var hypnotisören som kom sista timmen, har aldrig sett något sådant innan och det var sjukt häftigt verkligen! Han kallade upp 4 killar och 4 tjejer och fick dom att göra grejer som gjorde att vi alla skrek av skratt. Han fick dom bland annat att tro att det var väldigt varmt i rummet och att dom alla var otroligt törstiga, kul att se reaktionerna när dom var riktigt törstiga och han själv hade en vattenflaska i handen. Sedan fick han dom att tro att dom var dansare samt att deras favorit kändis satt i publiken och att de skulle springa ut och få deras autograf. Svårt att veta om någon av dom fakeade eller inte, men kul var det i alla fall.
 
Brennan skjutsade hem både Jake, Brad, Sarah och mig när det slutade vid strax efter fem så kom inte hem förräns strax innan sex och kom då hem lagom för att se Lauren gå upp till skolan. Önskade henne lycka till med hennes finals och gick sedan och la mig. Hade tänkt gå till practice idag så ställde klockan och allt, gick upp efter fyra timmars sömn men efter lite smsande fram och tillbaka så bestämde jag, Jake och Brennan att vi skulle gå och lägga oss igen och börja träna imorgon i stället. Har haft över en vecka off nu så är väl dags att komma igång igen. Så jag gick och la mig igen och vaknade vid klockan 12 i stället, ska strax iväg med Ally och käka glass och sedan får jag se hur resten av dagen ser ut. Har insett att jag inte har så många lediga dagar kvar där jag kan hitta på saker så gäller att försöka få in så många vänner som möjligt den tiden jag har kvar nu. Hoppas ni har haft en bra dag vänner, pussar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Wow, det ser ut precis som på film, haha :-)
Har en liten fråga om the cap and gowns, de som har ett gult band på sina, varför har de det? Har skolan samma färg på sina cap and gowns varje år eller varierar färgerna?
Okej, det var nog allt, hoppas att du har det bra! Kram

2014-06-09 @ 22:25:48

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0