Chicago 5/4-8/4

Sisådär två månader senare kommer nu äntligen ett inlägg om vår resa till Chicago under Spring Break! Skrev inte ner några anteckningar under resan men förhoppningsvis kan jag komma ihåg vad vi gjorde de dagarna vi var där.
 
Vi åkte i alla fall ner direkt efter Laurens track meet, var en fem timmars bilresa så vi kom dit på kvällen och gick då bara ut och kollade lite runt hotellet. Dagen efter började jag och Lauren med att gå ner till hotellets gym för att springa, sedan blev det riktigt god hotellfrukost och efter det var det dags att ge oss ut och utforska Chicago.
 
Vi började med att gå på Michigan Avenue som är den stora shoppinggatan i Chicago. Köpte dock ingenting under hela helgen vi var där då jag visste att jag skulle ha en hel del jag behövde betala när jag kom hem men fanns en hel del rolig fönstershopping. Vi gick även in i en stor Hershey store där dom hade hur mycket choklad som helst, heaven!
 
Därefter så gick vi för att kolla på the famous Bean som ni säkert känner igen från en hel del filmer. Det är som en stor spegel och jag som har sett den i flera filmer tyckte att det var otroligt kul att se! Därefter gick vi vidare till the Sears Tower (tidigare känt som the Willis Tower) för att åka upp och kolla på den berömda utsikten. Var ganska lång kö för att få komma upp men efter ett tag fick vi äntligen kliva ur hissen och det var helt stört vad högt upp vi var! Vi gick även ut i glasboxarna som de har på ena sidan, både väggar, tak och golv består av glas och det var verkligen stört läskigt! Vågade knappt titta ner för det var stört högt verkligen, Michael ålade sig ut och in för han var för rädd att stå upp lol.
 
När vi kom ner från the Sears Tower gick vi och åt stuffed pizza som Chicago är berömt för, tyckte personligen inte att det var något speciellt men gott var det väl i alla fall. Därefter tog vi oss tillbaka till hotellet där vi fräschade upp oss innan det var dags att åka och kolla på the Blue Man Group. Det är tre killar som har en show där de inte pratar alls utan de gör musik och shower genom olika egenbyggda instrument, riktigt bra verkligen!! Otroligt roliga var de också och de engagerade publiken i allt de gjorde vilket var väldigt skoj.
 
Dag två spenderades till större delen på ett science museum som jag tyvärr har glömt bort namnet på men som ska vara ett av de största i USA, riktigt häftigt faktiskt! Min favoritdel var helt klart avdelningen med en tysk u-båt från andra världskriget, det var riktigt coolt att se faktiskt! Efter att ha spenderat större delen av dagen där så åkte vi tillbaka in till Chicago där det blev lunch och sedan lite mer shopping. Sedan blev det tillbaka till hotellet för att packa och sedan började vi resan hemåt tidigt dagen efter.
 
Kommer som sagt inte ihåg alla detaljer då det ju var ganska länge sedan men så såg resan ut i korta drag. Jag kan inte påstå att Chicago hamnar på listan över favoritstäder men det var helt klart en stad värd att se och jag är otroligt tacksam över att min värdfamilj tog med mig dit!
 
Här kommer lite bilder från resan, tog inte med mig kameran till muséet utan är mest bilder från försa dagen.
 
Me, Michael and Lauren utanför Hershey's butiken
Min fina värdfamilj at the bean
Me, Michael and Lauren at the bean. Lol love the kid to the left of us!
I glasboxen man kunde gå in i at the Sears Tower
Utsikten från tornet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0