I didn't even know you could miss someone this much...

Har haft fullt upp sedan jag kom hem från USA och det har varit otroligt kul att träffa alla vänner och så igen. Jag saknar dock USA något otroligt och att komma hem har varit otroligt mycket tuffare än jag hade räknat med. Önskar jag hade kunnat sätta mig på planet imorgon och åka tillbaka och träffa alla igen... Idag är det dessutom exakt en månad sedan jag åkte därifrån och jag har mest gått runt och varit deprimerad hela dagen.
 
Sammanfattning på året och videoblogg på engelska kommer när jag har tid att sätta mig ner och fixa det. Annars blir det nog inte så mycket mer uppdatering här då det ju var en blogg om mitt år i USA som ju nu tyvärr är över. Tack till alla er som har följt mitt år, trodde aldrig jag skulle få så många unika besökare varje dag som jag fick och det var ni som gjorde att det var kul att uppdatera så pass ofta som jag gjorde. Fortsätt ställa frågor om ni har det, jag kommer kolla in för att svara på frågor då och då, kan inte få nog av att svara på frågor om mitt utbytesår! Sammanfattning och videoblogg kommer inom närmsta veckorna.
 
Stor kram till er allihopa!
 

Kommentarer
Postat av: Emmy - utbytesstudent i usa

Hej! Tack för en bra blogg, har varit kul att följa ditt år. Vet du hur det kommer bli med bloggarna 14/15 på utbytesstudent.se? Har för mig att du hjälpte till med det förra året! :)

Svar: Åh tack så mycket!! Stämmer att jag hjälpte till förra året men gav tillbaka ansvaret till Oskar när jag kom till USA. Tror inte han kommer försöka få upp 14/15 bloggarna men någon av er som ska iväg kan ju göra som jag gjorde och hjälpa till, det är inte svårt!
Sara Tyngel

2014-07-31 @ 11:46:58
URL: http://emmysplanet.blogg.se/
Postat av: Emmy - utbytesstudent i usa

Tack för ditt svar! jag skrev i början av juli och frågade om han behövde någon hjälp, isåfall kunde jag ställa upp. Men har inte fått något svar! så därför skrev jag nu och frågade till dig om du visste hur det stod till :) men då vet jag! kram

Svar: Vet att jag fick mejla honom flera gånger förra året innan jag fick svar, både när jag började hjälpa till och när jag sa att jag inte kunde hjälpa till längre. Så du kan ju prova igen, förstår dock om du åker iväg snart och inte känner att du vill. Kram!
Sara Tyngel

2014-07-31 @ 18:46:21
URL: http://emmysplanet.blogg.se/
Postat av: Clara

Hej! Jag är just nu utbytesstudent i Georiga, USA. Jag kom hit igår kväll och har alltså knappt varit här en dag. Allting kändes väldigt bra innan och jag var jättetaggad, men det var nog inte förens vi kommit till huset igårkväll när jag skulle gå och lägga mig som jag insåg att jag verkligen ska vara här i ett år.. Allting kändes väldigt tungt och jag fick mycket hemlängtan... Är detta kulturkrocken som slagit in eller vad tror du? Kände du också såhär i början? Hur tar jag mig igenom detta? Såklart vet jag att allting kommer bli bättre så fort jag lära känna fler och familjen bättre samt att skolan börjar. Men hur gör jag tills den dagen kommer? Kram

Svar: Tro mig jag vet precis hur du känner, jag grät mig till sömns första natten bara för att allt kändes så overkligt och jag insåg då precis som du säger att jag ju faktiskt skulle vara där i ett helt år. Tro mig när jag säger att det blir bättre, för mig kändes det bättre redan dagen efter när dom visade mig omkring i staden och jag fick se skolan och sådär. Försök att göra saker, svårt i början när man inte känner någon men ta promenader i området, umgås med familjen och värdsyskon om du har några, håll dig upptagen så du inte tänker så mycket på hemma. Det du känner är sjukt vanligt och det kommer bara bli bättre nu! Lycka till med allting och hör av dig om du undrar eller behöver hjälp med något mer! Kram!
Sara Tyngel

2014-07-31 @ 20:51:56
URL: http://americlara.blogg.se/
Postat av: Linnéa Karlsson

Hej!
Först och främst vill jag bara säga att din blogg är helt underbar!
Jag har redan nu börjat fundera över ett utbytes år. Även fast det dröjer så mycket som 4 år, hur som helst så undrar jag hur du skrev i ditt presenations brev om dig själv på engelska? Eftersom det är värdfamiljen som väljer en (såvitt som jag har förstått)så undrar jag lite vad man ska ha med för att man ska trivas så bra som möjligt med sin familj under ett helt år. Jag undrar även vilka språkreseorginisationer du rekommenderar, gärna utifrån egen upplevelse eller kompisars. Vad som är positivt men även det lite mindre positiva.
Tack på förhand. :)

Svar: Hej! Åh tack så mycket!! Mitt personliga brev finns om du rotar lite i arkivet från innan jag åkte, skickade in mina papper i december så gissar att det ligger där någonstans. Annars när det gäller brevet så är det väldigt viktigt att vara sig själv och att vara ärlig. Skriv inget bara för att du tror att det är det som värdfamiljerna vill höra, då blir det lätt fel med placeringen. Jag åkte med YFU och har bara positiva saker att säga om dom, är sjukt nöjd med hur dom hanterade mitt värdfamiljsbyte och allt sånt! Alla som jag känner som har åkt med dom är också nöjda. Dom jag inte skulle rekommendera är framför allt explorius men även EF, det är dom jag har hört mest skräckhistorier om. YFU och AFS är dom jag har hört bäst om så skulle säga att åk med någon av dom! Kram!
Sara Tyngel

2014-08-01 @ 23:27:52
Postat av: Clara

Tack för ditt svar! Finns det någon mail/facebook, vad som där man kan kontakta dig? Kram

Svar: Absolut, du kan lägga till mig på facebook om du vill! Sara Tyngel heter jag :)
Sara Tyngel

2014-08-05 @ 23:01:15
URL: http://americlara.blogg.se
Postat av: Anonym

Hur mycket kostade Hawaii resan ?

2014-08-10 @ 23:17:16
Postat av: Anonym

Vad skulle i göra annorlunda om du kunde göra om ditt år i USA ?

2014-08-13 @ 10:46:13

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0