Snowdays coming up!

Vi har fått otroligt mycket snö idag och det ska snöa hela natten samt bli väldigt kallt imorgon så hela dagen har folk gått runt och hoppats på snowday imorgon. I vanliga fall brukar de inte meddela snowdays förräns på nyheterna på morgonen men idag så meddelade de att fler och fler skolor skulle stängas imorgon, Chippewa distriktet var dock en av de som de höll öppet längst. Men till slut fick vi meddelandet att Chippewa Valley Schools skulle vara stängt inte bara imorgon utan även på tisdag, två extra dagar ledigt med andra ord! Hur grymt?! Vi får alltså inte bara ledigt på grund av väldigt mycket snö utan även på grund av kylan, ska bli ca -15 grader på dagen på tisdag och över -20 på natten och det är ju lite kallt för de stackars barnen att vänta på bussen i den kylan så de stängde skolorna. Varför har vi inte samma system i Sverige??
 
Den här dagen började i alla fall med practice, jag sprang min mile och sedan satt jag bara och chillade med mobilen medans de andra tjejerna sprang 3 miles och killarna sprang 6. Coach Z var inte där idag då han bor en bit bort och inte ville köra i snön men Eddie var där så efter alla hade sprungit klart gick vi ner till the gym och körde ultimate frisbee, så stört kul verkligen!! Det jag älskar med Indoor-track är att det är bara de goa människorna som kör, alla som bara sprang xc för att slippa ta gym som klass är borta och det är bara gött folk kvar och vi har så sjukt kul både under och efter träningarna. Hoppas verkligen vi kör ultimate snart igen, är bättre på det än basketen vi brukar köra haha!
 
Vi kom hem vid klockan 1 och vid 2 skulle vi vara hos Tonys föräldrar så det var bara snabbdusch och byta om som gällde innan vi åkte dit. Tonys systrar med familjer var också där, innebär bara en kusin dock men vi spelade spel och sådär så det var skoj! När vi kom hem så började jag faktiskt med engelskan, hann med lite hjälp från Marah, Robert och Brennan göra två av fem artiklar innan jag fick reda på att skolan var inställd imorgon och då blev det inget mer plugg gjort. Varför göra det idag när jag kan göra det imorgon, det har alltid varit min filosofi.
 
Jag har i stället ägnat resten av kvällen åt att titta på One Tree Hill, spammat Kaitlyn med snapchats samt själv blivit sönderspammad från alla gruppkonversationer folket här borta har på KIK. Imorgon ska vi troligtvis upp till skolan i alla fall vid klockan 11 för practice, vi är antagligen dom enda som inte tar ledigt från träning även om skolan är inställd. Blir tyvärr ingen rehearsal imorgon, hade sett fram emot det men det får bli på onsdag i stället. I stället kommer morgondagen ägnas åt sledding verkar det som om vägarna är så pass bra att vi kan köra till backen och sedan kommer ca 8 tjejer hit på kvällen för sleepover, otroligt taggad på morgonen alltså! Måste ju dock få in tid att göra engelskan nu när jag skippade den idag men det löser sig! Nu ska jag käka något samt se ett sista One Tree Hill avsnitt innan det blir sängen för mig, hoppas ni har haft en grym helg vänner!
 
När mina vänner sprang omkring lite överallt i skolan för att få ihop sin distans så fotade jag två kassa bilder på the indoortrack som vi tränar på i princip varje dag. Den går runt the main gym där vi spelade ultimate frisbee efter practice idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0