Snowday number 3 what up?!

Vi fick under eftermiddagen idag det underbara beskedet att det blir snowday på grund av kylan även imorgon, gotta love hur amerikanare tycker att -10 grader Celsius är för kallt för att gå till skolan. Ska dock bli ca -15 på natten så är väl det dom går på, plus att vägarna är väldigt isiga så hade nog blivit kaos om alla skulle ta sig till skolan imorgon. 16 åringar som kör själva utan vinterdäck doesn't sound good (sorry, svenskan är kass). Är dock väldigt många som freakar ut just nu då vi har midterms nästa vecka och nu kommer man knappt få tid att öva till det då vi antagligen kommer få alla study-guides när vi kommer tillbaka på torsdag.
 
Här i USA slutar inte terminen i och med att man får jullov utan man går några dagar efter jullovet också då vårterminen ju är lite längre. Vet inte riktigt när 1st semester slutar men är väl i samband med midterms nästa vecka kan jag tänka mig. Man har midterms i slutet av 1st semester och sedan har man finals i slutet av 2nd semester och man har exams som det även kallas i alla klasser. Så onsdag, torsdag och fredag nästa vecka har vi bara halvdagar och det är då vi ska göra proven, 1st and 2nd hour på onsdagen, 3rd and 4th hour på torsdagen och 5th and 6th hour på fredagen. Vet inte om jag har en midterm i till exempel yearbook men i Choir ska jag sjunga en sång och i Theatre arts ska jag framföra en monolog, lite lättare en de midterms man har i academic classes med andra ord. I min US History klass till exempel så har jag en essay som är due på torsdag och sedan på onsdag har vi en multiple choice del med 100 frågor. Så ja, alla är tacksamma över snowdays men samtidigt så freakar folk ut på grund av midterms.
 
Yes, så fick ni lite skolinfo där också. Hur som helst, sleepovern igår var väldigt kul men som vanligt märker jag ju att folk här är yngre än mig och också omognare. Dom är goa dock så jag har inget emot att umgås med dom även om de flesta igår var sophmores, vi hade riktigt kul fram tills att vi somnade någonstans mellan 6 och 7 på morgonen. Vi släpade oss upp allihopa i morse för att åka till practice, Eddie var där idag så vi kunde springa uppe på the track samt in the hallways. Lauren hade med sig sin lilla högtalare så vi sprang runt med den och spelade musik hela tiden, gjorde att de 34 minuterna gick lite fortare. Eddie ville även att vi skulle köra lite sprints i the hallways vilket är längre än när vi gör straights at the track och det var stört jobbigt, särskilt eftersom vi behövde göra det med killarna och därför pressade lite extra än vanligt.
 
När vi kom hem tog jag en låååång nap, var sjukt trött efter the sleepover så det var riktigt skönt! Fick reda på att vi har snowday imorgon vilket gjorde dagen ännu bättre och slappade sedan i princip hela dagen! Gjorde faktiskt engelskan dock då jag har skjutit på den alldeles för länge och jag fortfarande har en essay att göra klart till på torsdag. Tittade på det nya avsnittet av PLL tillsammans med Lauren, älskar hur jag kan se det direkt på TV här utan att behöva vänta tills det kommer till Sverige eller titta på halvkass kvalité på datorn.
 
Imorgon blir det practice igen och sedan får vi se vad som händer. Rehearsal blev inställd igen, tråkigt men så är det. Ska se något avsnitt av One Tree Hill och sedan blir det sova, hur jag ska lyckas komma i säng i tid imorgon samt komma upp 5.30 på torsdag har jag ingen aning om! Känner att det här inlägget har alldeles för mycket engelska ord och svenskan är ju som den är, ber om ursäkt för det! Pussar!
 
Har ingen bild på snön här så får bli en från Domsand förra året. Hörde att ni fortfarande inte har någon snö hemma i Jönköping, sjukt tråkigt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kan du inte ta en bild på snön där du är?
Du har ju köpt en ny kamera!
Puss!

Svar: Har ju inget att ta kort på mer än gatan här utanför, blir inga roliga bilder tyvärr!
Sara Tyngel

2014-01-08 @ 16:34:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0