Skiddag med utbytesstudenter

Har idag haft bästa dagen på länge, utbytesstudenter är for real en av mina favoritgrupper av människor. Har bara träffat riktigt goa utbytesstudenter, man har alltid något att snacka om och man går helt enkelt riktigt bra ihop!
 
Åkte då till Mt Brighton idag vilket ligger ca en och en halv timme härifrån för att åka skidor tillsammans med 30 andra utbytesstudenter. Mt Brighton hade fler backar än jag hade räknat med faktiskt, dock så var de otroligt korta och det tog väll i princip 30sekunder att åka ner men det var riktigt skoj att stå på ett par skidor igen! Var väldigt kul att se skicklighetsnivån hos olika studenter beroende på vart de kom från, vi svenskar och finskar var alla helt okej och sedan hade vi danskarna och tyskarna som åkte i klassisk dansk/tysk stil ner för backen.
 
De jag åkte med var där till sist vilket innebar skidåkning mellan klockan 10 och 8 för vår del, en riktig heldag med andra ord! I backen hängde jag i princip hela dagen med Josefin, PJ och Rinay (från Mexiko) men vi var ofta en riktigt stor grupp som åkte så varierade lite vilka jag hängde med. Var både folk jag kände igen från vår förra orientation samt nytt folk och det var riktigt skoj att lära känna lite nya människor faktiskt! Upptäckte än en gång hur pass bra vi svenskar är på engelska, som jag har sagt innan behöver vi som svenskar inte oroa oss för hur vår engelska kommer vara här borta. De flesta andra studenterna har fortfarande en riktigt grov accent medans min nästan har försvunnit även om den fortfarande märks.
 
Dagen har i alla fall bestått av en hel massa skidåkning, snack om våra olika hemländer, kulturkrockar här i USA, en hel del skratt, en massa snacks och varm choklad samt en hel del annat. Har fått ännu bättre kontakt med en del av utbytesstudenterna här borta och jag hoppas verkligen på att jag ska kunna se dom ganska snart igen även om de flesta som jag är tight med tyvärr bor ca en timme bort. Som sagt, älskar att hänga med utbytesstudenter och det är så stört kul att lära känna folk från olika delar av världen!
 
Då min mobil envisades med att dö hela tiden på grund av kylan så har Josefin de flesta bilderna och jag väntar på att hon ska skicka dom men hon verkade ha somnat när jag smsade henne. Så bjuder på de få bilderna jag hann ta imellanåt och så bjuder jag på resten när jag får dom. Nu är jag dock helt döööd så jag ska ta och sova, tack och lov att vi är lediga från skolan imorgon! Hoppas ni har haft en grym helg vänner, pussar!
 
Rinay, min nyfunna vän och favoritmexikan, Josefin and Me
Jade (sötaste sydkoreanen ever i swear) and me + Me and my amazing finnish girl!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

riktigt söt mexikan! kanske nått på gång? :)

Svar: Hahaha åååh gud vad jag skrattade åt den här kommentaren! Förlåt, men den var rolig! Yes, Rinay är assöt verkligen och riktigt go men jag träffade honom för första gången igår och nej det är inget på gång :) Tar nog hellre en amerikan framför en mexikanare faktiskt ;) Kram!
Sara Tyngel

2014-01-20 @ 23:23:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0