"Or if I were a bell I'd go ding dong, ding dong ding!"

Tredje guys and dolls citatet i rad på rubriken, kanske dags att hitta på något annat
 
Det faktum att jag har spenderat mer tid på att svara på en fråga från en bloggläsare samt skriva detta inlägget än jag har gjort på att plugga inför min midterm i US History imorgon visar väl kanske på hur otroligt lat jag har blivit när det gäller skolan. Hur jag ska klara ett tredje år på gymnasiet med bland annat engelska 7, svenska 3 och matte 3b har jag ingen aning om, är ganska glad att det är ett tag kvar tills dess.
 
I skolan idag gjorde jag som vanligt i princip ingenting, känner att jag har blivit riktigt bra på det faktiskt. Hade min sista riktiga lektion i history motivation med Mr Allaire vilket var riktigt tråkigt, kommer sakna att ha honom som lärare och jag kommer sakna att sitta bredvid Angela och Riley varje 4th hour. Har inte träffat dom utanför skolan någonting men får försöka ändra på det nu när jag inte kommer se dom i skolan varje dag för det är två riktigt goa tjejer! Efter 4th hour var det dags för sista lunchen för den här semestern vilket kan ha inneburit sista lunchen med en del av människorna vid mitt lunchbord då man kan få en ny lunch till nästa semester. Tror jag fortfarande kommer ha C lunch och förhoppningsvis har några av de andra det också så jag inte behöver känna mig lika lost som jag gjorde första dagen i skolan. Satt och gjorde inte ett dugg under hela 5th hour och sedan var det dags för 6th hour där jag som sagt hoppades på att inte behöva läsa upp min monolog men det är nog bäst jag slutar säga så för gissa vem som var andra personen upp? Precis, verkar alltså inte ge så värst mycket tur att skriva ut det i bloggen. Det gick dock ganska bra och nu har jag alltså redan klarat av två av mina sex midterms vilket känns ganska skönt.
 
Efter skolan var det rehearsal igen där vi gick igenom act 2 och sedan gick jag för att möta upp Z och ha practice. När jag var klar satt jag och pluggade lite under tiden jag väntade på att Eddie skulle bli klar med att hjälpa Brooks inför hans midterm imorgon och sedan fick jag skjuts hem av Eddie och hans bror Brett. Käkade, duschade och hade sedan tänkt ta och plugga lite men jag somnade på golvet framför min värmefläkt jag har i mitt rum då det annars blir ganska kallt. Riktigt känner hur seriöst jag tar midterms alltså, att veta att betygen inte räknas gör att man blir alldeles för lat. Är ganska körd på min midterm jag har imorgon alltså men det är ju 100 multiple choice frågor så går ju alltid att gissa tänker jag!
 
Half day imorgon i alla fall vilket innebär att vi har 90min midterm i 1st and 2nd hour och sedan slutar vi vid typ 10.34. Sedan blir det practice och sedan är ju tanken att man ska plugga inför sina andra midterms men med tanke på hur bra det har gått för mig hittills så får vi se hur mycket plugg jag får in. Ska träffa Haley imorgon eller på torsdag, har inte sett henne sedan innan jul så ska bli riktigt skoj! Nej nu ska jag ta och göra mig i ordning för sängen tror jag, lär ju ändå inte plugga mer så kan väl försöka se till att inte vara helt slut i morgon i alla fall. Pussar!
 
Me and my favorite freshman Leah with Nick's hand in the background before rehearsal today (I know I have a lot of favorite freshmen but they are just so cute!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0