"I love you, a bushel and a peck"


På bilden ovan ser ni mig och Sawyer i våra awesome Havanna costumes som är en av de fem/sex olika kostymer vi har i musikalen. Vi har bara fått tre än så länge och dessa är tyvärr de bästa, grejen är att de är så fula så de blir roliga så gör väl inte så mycket egentligen. Otroligt glad över rollen jag har fått i musikalen dock, vi tjejer är antingen Hot Box dancers eller missionaries och the missionaries har bara en sång de sjunger om och om igen, det är ingen dans och de har bara en costume. De har dock inte en massa olika koreografier att hålla koll på vilket ju kan vara en fördel!
 
Idag var vår första rehearsal med en av våra Hot Box dances så var i skolan mellan 12 och 6 idag, dansade i princip konstant i våra klackskor som vi ska ha på scen och jag var helt d ö d när vi var klara. Riktigt kul har det varit dock, dansen är riktigt rolig och tjejerna i castet är verkligen asgoa! Vi fick även gå ut för att prova kostymer och sådär i mellanåt så the drama mamas (mammor från the theatre club som hjälper till med kostymerna) kunde se vad som behövde sys in osv. Askul att allt sånt börjar komma igång nu!
 
Imorgon ska jag till skolan för practice vid 11, får se hur många som är där då i princip alla andra i laget var iväg på ett meet idag mellan klockan 9 och 10 på kvällen ca 3 timmar härifrån. Så de är nog ännu tröttare än jag är, jag tog en nap på två timmar när jag kom hem för jag var helt slut. Sedan kommer resten av dagen behöva ägnas åt att plugga inför midterms, har inte ens börjat så är nog bäst att jag tar tag i det.
Hoppas ni har en grym helg vänner, pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0