Back to reality

Så efter tre snowdays är det alltså dags att gå upp till skolan igen imorgon. Har fortfarande ingen aning om hur jag ska lyckas komma upp 5.30 imorgon, tror inte heller jag kommer lyckas med det utan det lär väl mer bli strax efter klockan 6 som vanligt. Får ju en mjukstart med bara två skoldagar i alla fall, även om det antagligen kommer bli fullt ös inför midterms i alla klasser nu när vi har missat tre dagar.
 
Practice vid klockan 11 idag i alla fall precis som alla andra dagar det här lovet, var en stört jobbig workout idag och vi ville mest dö efteråt allihop. Z har höga förväntningar på mig även i track och ger mig därför samma tider på våra workouts som varsity tjejerna, är inga roliga tider kan jag säga! Åkte hem och tog en nap efter och började sedan med min U.S history midterm essay som är due imorgon, gjorde precis klar den och den är riktigt kass men det får duga. Kan ju inget om USAs historia! Åkte med Lisa till Target för att köpa lite grejer inför musikalen, vi måste ha våra costumes by saturday och det är lite vi måste stå för själva så passade på att fixa det. Åkte sedan till skolan för att komma lite sent till the swim meet and basketballgame. Gick lite mellan att kolla på basket med Katelyn samt att kolla swim med Brennan, Jake, Lauren, Kaitria och Monica. Basketlaget spelade mot det näst bästa laget i staten så de förlorade ganska stort, killarna vann dock sitt swim meet så ganska lyckat vart det.
 
Tre missade skoldagar innebär även tre missade rehearsals så nu lär det bli fullt ös med musikalen framåt, dom lär lägga in dagarna vi missade någon annanstans när vi egentligen skulle ha haft ledigt. Så med skola, rehearsals + practice lär jag ha ganska fullt upp den närmsta månaden, lär dock behöva det så jag får annat att tänka på så hemlängtan jag har känt under i princip hela jullovet släpper. Den är inte sådär extrem som den var ett tag men jag känner fortfarande av den.
 
Nej nu ska jag lägga mig och i alla fall försöka sova, har ju inte somnat före klockan 2 på hela lovet men har inte så mycket val om jag inte ska vara död imorgon. Hoppas ni har haft ett grymt lov finingar, pussar!
 
Trots att det ska bli jobbigt att gå upp imorgon så ser jag faktiskt fram emot skolan. Jag är ju trots allt här för att uppleva High School

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, hej!
Jag har en liten fråga. Jag bet inte om förtär så med YFU, men med AFS som jag ska åka med får man önska vilken del av USA man vill komma till (ankomstflygplats). Fick du göra något liknande val? I så fall, gjorde du det eller inte och hur tänkte du? Jag har precis skickat in min ansökan och har fått frågan om att skriva i vilken ordning jag vill rangordna de olika delarna i USA. Du kanske inte kan svara på frågan, i och med att det handlar om en annan organisation, men om du kan det skulle jag vara jättetacksam. :) Jag har ingen önskan om att åka till någon speciell del av USA och tänker att man inte ska ha för höga förväntningar, så därför vet jag inte om jag ska önska flygplats.

Sen undrar jag också av nyfikenhet om du funderade på att åka till något annat land än USA och varför du bestämde dig för USA. Själv tycker jag att det har varit ganska mycket press på att ta något annat land från organisationerna, eller de uppmuntrar i alla fall att åka till andra länder, vilket har fått mig att tvivla även om jag gärna vill uppleva high school.

Förlåt för den extremt långa frågan, men det är mycket som snurrar i huvudet när man ska åka ett år utomlands.

2014-01-09 @ 17:53:46

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0