Super Bowl 2014

Så har jag nu upplevt den otroligt amerikanska grejen Super Bowl, den stora footballsfinalen i USAs professionella serie. Super Bowl är den tiden då flest amerikanare tittar på tv, i princip hela landet sitter och kollar på matchen och det är en väldigt big deal här borta.
 
I år var finalen mellan Seattle Seahawks och Denver Broncos, Seahawks vann ganska stort med typ 43-8 eller något sånt vilket inte uppskattades direkt då typ alla där jag var hejade på Broncos förutom två. Var som sagt på ett castparty hemma hos Brittney, hela castet var inte där men vi var ett gäng i alla fall och det var otroligt kul! Var första gången jag var hemma hos Brittney då jag missade julfesten i december och deras hus var verkligen sjukt fint!
 
Under Super Bowl har de i halftime alltid en artist som framträder, i år var det Bruno Mars och det var verkligen helt stört bra! Vi tjejer låg i en hög och dog, riktigt grymt var det! Förra året var det dock Beyoncé och det hade tydligen varit ännu bättre (of course, I mean she is the Queen) men Bruno Mars var inte helt illa det heller. När han sjön Just The Way You Are så spelade de upp hälsningar från militären där de hälsade till sina familjer hemma i USA, ännu ett tecken på hur stor del militären är för amerikanare och hur stolta de är över det militären gör.
 
Och sedan då till den andra stora delen av Super Bowl, reklamen! Är typ lika många som kollar på Super Bowl för reklamen som det är folk som kollar för själva matchen. Just för att det är så otroligt många som kollar på Super Bowl är det extra dyrt att visa sin reklam under matchen och de flesta företagen gör därför lite extra roliga och bra reklamer. De flesta var inget speciellt men fanns en del bra faktiskt, ska se om jag kan hitta dom på youtube så jag kan lägga upp dom här. Nästan alla reklamer var för bilar eller öl men fanns lite annat också.
 
Imorgon väntar skola och dressrehearsal, vilket i princip innebär att jag kommer vara i skolan mellan 6.45 och 11. Tagget på det alltså! Men det är inte långt kvar till show nu så det är bara att kötta. Hoppas ni har haft en grym helg finingar, pussar!
 
Me and Canada + Me and Spencer
Hela gänget framför tvn (och ja, dom hade fortfarande uppe julgranen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0