State Choral Festival

Börjar det här inlägget med att skicka en tanke till Diren's familj, en utbytesstudent från Tyskland som blev skjuten i söndags eftermiddag. Så sjukt hemskt och så stört sorgligt verkligen! Han var i Missouri och jag kände honom inte, men känner ändå stort medlidande med både hans värdfamilj och hans familj hemma i Tyskland.
 
Från allvarliga saker till lite roligare grejer - skolan och states med choir. Skolan flöt på segt som vanligt, gjorde min annotated bib till engelskan i 1st and 2nd hour då jag insåg att jag hade mejlat the wrong one till mig själv så fick göra om allt jag gjorde igår. Ja, det sög! 3rd hour var choir och då Mr Moses var iväg med Men's Chamber och Mixed Varsity så fick vi själva öva på låtarna vi skulle sjunga på eftermiddagen. 4th hour så gjorde alla sophomores i min US History class ett prov som jag inte behövde göra så jag satt mest och chillade, 5th hour gick mr Dulac igenom uppsatsen som vi ska skriva och jag känner mest att det kommer bli så stört jobbigt verkligen! 6th hour var jag bara med halva lektionen för sedan behövde vi gå för att byta om så det var riktigt chill.
 
Sedan var det då Women's Varsitys tur att hoppa på bussen och åka till Wallden Lake Northern High School och States. Grymt fin skola för övrigt, sjukt stor och ganska ny så den var verkligen asnice! Vi sjöng våra tre sånger framför domarna och det gick faktiskt ganska bra, kunde helt klart gått bättre men det var godkänt. Vi fick två poäng från Superior vilket är ganska segt men att få Excellent är inte helt kasst det heller! Vi hade en skoj eftermiddag i alla fall, älskar verkligen tjejerna i min choir!
 
Vi kom tillbaka till skolan runt 7 och då bytte jag om och gick över till the stadium för att kolla på det sista eventet av vårt track meet, det sista meetet någonsin på vår nuvarande track. Både tjejerna och killarna vann så det hade varit lyckat, missade dessutom tre promposals varav två var till mina kompisar och jag är väldigt glad för deras skull!
 
Imorgon är det Special Olympics på Dakota och jag ska hjälpa till med det så slipper alla lektioner utom 1st hour vilket ska bli riktigt skönt! Sedan blir det practice och sedan får vi se hur resten av dagen ser ut, måste ta tag i lite photography uppgifter som jag ligger efter med. Hoppas ni har haft en grym dag vänner, pussar!
 
Jag och Amanda på vår första Choir concert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0