Spring Break

Äntligen är det spring break, så sjukt trött på skolan verkligen så ska bli otroligt gött med en ledig vecka! Älskar allt runt High School men själva skolsystemet är jag stört trött på, längtar verkligen tillbaka till den svenska skolan.
 
Man märkte väldigt tydligt i skolan idag att det var spring break på gång, särskilt bland seniors då spring break är en väldigt big deal senior year. Halva min engelskaklass var borta och det saknades folk i princip i alla klasser under dagen.
 
Dagen började med ett announcement från Mr Sibley, rektorn, där han bad lärare hålla utkik efter elever med inappropriate clothing, alltså kläder som gjorde reklam för alkohol och liknande. De som hade sånt på sig skickades till kontoret där dom fick byta om. Fattade först inte riktigt varför någon skulle ha på sig något sådant men det märkte jag redan när jag kom in till 2nd hour där två stycken i min klass kom inspringandes för att gömma sig från en hall monitor då dom hade t-shirts med ölflaskor på ryggen. Amerikanare har nämligen en förkärlek till t-shirts och varje grupp på skolan som åkte tillsammans till Mexico hade gjort egna t-shirts med tryck på, och den största gruppen hade gjort t-shirts med en ölflaska på ryggen vilket självklart inte ansågs vara appropriate. Dom gick dock runt med tjocktröjor större delen av dagen så man inte såg ryggen på dom och på så sätt klarade dom sig undan att behöva gå och byta om.
 
Att åka till Mexico och bli full är det som är mest populärt under spring break, inte bara på min skola utan runt om i USA. I Mexico behöver man ju bara vara 18 för att dricka till skillnad från i USA där det är 21 så under spring break är det crazy där nere varje år och det är alltid några seniors som av olika anledningar inte kommer tillbaka efter lovet, tror dock inte det har hänt på Dakota på några år. Såg några olika t-shirts under dagen från olika grupper som ska åka tillsammans och sen hade jag några kompisar som åkte i en mindre grupp som åkte ner redan igår, och det verkar som nästan alla åker ner tillsammans med sina föräldrar. Den största gruppen på skolan (dom som hade ölflaskor på ryggen) bestod av totalt ca 200 av vår klass på 700 elever och de ska alltså alla till samma ställe, lär ju bli totalt kaos. Folk gick runt i badbyxor och flip flops och det var allmänt kaotiskt i skolan, särskilt på lunchen, under hela dagen. Ms Wagner gav de som skulle iväg ett sista råd när det ringde ut från 2nd hour - Make good decisions! Remember that babies and tattoos are permanent!
 
Efter skolan blev det practice där det i princip inte var några seniors alls men vi körde en kort workout och sedan fick jag skjuts hem av Brennan då Lauren var hos doktorn. Köpte en slurpee på vägen och sedan har jag bara chillat hemma och packat hela kvällen då vi ju ska till Chicago imorgon. Är otroligt taggad faktiskt! Vi är där lördag-tisdag och sedan har jag inga planer för resten av lovet utan vi får se hur det blir. Är i princip ingen som är hemma då alla är antingen i Mexico, Florida eller Hawaii. Choir åker nämligen till Hawaii imorgon då de ska representera Michigan på något med Pearl Harbor som jag inte kommer ihåg vad det var och de ska bo i samma stad som vi bodde i när vi var där förra veckan, yes jag hade gärna följt med dom tillbaka. Men är glad att jag valde att åka med BELO i stället för choir faktiskt.
 
Ha en bra helg vänner så hörs vi på tisdag, pussar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Funderar på att gå samhäll-media men eftersom samhäll verkar som att man mest läser so ämnen och språk (även om det nästan är lika mycket på ekonomi) så hatar jag typ so ämnena.. Hur mycket so är det?

Svar: Man läser två samhällskurser och en historiakurs, du läser dock samhäll och historia på alla högskoleprogram så där spelar det inte så stor roll vad du väljer. Är bara att du läser B kurserna på samhällsprogrammet i stället för A kurserna. Sen är det två psykologikurser och en filosofikurs också. Kan vara så att en del varierar från skola till skola, typ sånt skolan tycker att du ska läsa, men det är dom samhällskurserna jag läser och personligen tycker jag inte det är mycket alls. Jag rekommenderar samhäll-media, tycker det är ett grymt program :)
Sara Tyngel

2014-04-05 @ 21:22:28
Postat av: emelie

Hejsan! jättebra blogg :) Jag ska också till Michigan nästa år, ska bli så kul! Jag har en fråga om Hawaii-resan, hur mycket kostade den ungefär? skulle verkligen vilja åka dit nästa år! Förresten är du nöjd med YFU, jag åker också med dom :))

2014-04-06 @ 08:57:12
URL: http://emelieintheus.blogg.se
Postat av: Louise

Vad är det som du är trött på med skolsystemet? Jag ska åka på utbytesår nu till sommaren och är lite nyfiken på vad det är som skiljer USAs skola mot Sveriges och varför du längtar tillbaka till det svenska systemet? Kram

2014-04-06 @ 13:09:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0