It´s a revolution I suppose

Blev tyvärr ingen uppdatering igår då jag var så trött att jag somnade i princip så fort vi kom hem från vårt track meet. La mig på sängen och somnade med min jersey och warm-ups vid typ klockan 10, vaknade vid halv 3 på natten och tog då bara och bytte om och gick och la mig igen.
 
Så ja, track meet var det alltså som gällde igår. Det var ett duel meet vilket innebar att det bara var mot en annan skola, i detta fallet IKE eller Eisenhower som dom egentligen heter. På duel meets så är alla med, på invitationals är det bara dom snabbaste som får följa med. Vi var på Dakota och innan meetet behövde vi fixa våra teampictures då vi inte har tagit dom än så var lite smått kaos att få alla 200 på bild innan meetet började men det gick på något sätt.
 
Då mina shins har gjort riktigt ont i veckan tog Z bort mig från 1600m så jag sprang bara open 800m samt 4x400m. Då dom eventen var i slutet kunde jag mest chilla omkring och snacka med folk i början av meetet vilket är min favoritdel av trackmeet, hade gärna skippat själva löpningen. Var min första riktiga 800m och även om jag gärna hade gjort bättre så gick det ganska bra med tanke på hur vindigt det var. I 4x400m så var jag i vårt första JV team (vi hade totalt 8 tjejlag med i 4x400 medans IKE bara hade sitt varsity lag) men av någon anledning så satte Eddie oss i det andra heatet med de som inte var så snabba så min tid blev inte så bra där heller då jag inte riktigt hade någon att racea med. Både tjejerna och killarna vann i alla fall så var ett lyckat första meet!
 
När jag kom hem hade jag även fått min promdress, otroligt taggad på prom nu verkligen! Annars gjorde jag ju då inget speciellt igår eftersom jag somnade i princip direkt när jag kom hem. Idag är vi lediga från skolan då det är good Friday (långfredag) så jag kom nyss hem från practice och nu får se vad som händer. Imorgon är det dags för meet igen och jag ska bara springa 1600m och jag är inte speciellt taggad kan jag säga men det blir nog bra!
 
Hoppas ni får en bra helg vänner, GLAD PÅSK!
 
Bild från ett av mina första race under xc säsongen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0