Day 4 - Hiking and Shopping

För dag 4 and 6 delades vi upp i två grupper, den blåa och röda gruppen började med snorkling och för oss i grön och gul så var det hike uppför Diamond Head som gällde. Diamond Head är alltså en vulkan som dock inte har varit aktiv på flera år, och vi hikeade upp till toppen av kratern.
 
Vi började med att gå från hotellet hela vägen upp till hotellet samt genom ett tunnel som ledde oss in i kratern på vulkanen. Då vulkanen som sagt inte har varit aktiv så var kratern full av gräs och träd osv och den var riktigt stor. Vi vilade lite där innan det var dags för den riktiga hiken upp till toppen. Jag och 8 andra, tre tjejer och sju killar, bestämde oss för att vi skulle springa upp, varför vi nu gjorde det frivilligt. Sprang själv första biten fram tills jag kom ikapp Martin och Nan Jiang som hade börjat gå när vi var ungefär halvvägs till toppen. Vi sprang då tillsammans fram tills vi kom fram till alla trappor, första trappan kunde vi springa uppför men sedan var det alldeles för mycket folk som gick åt båda håller så vi fick sakta ner och gå resten. Efter att ha kommit ut från en tunnel och svängt höger kom vi fram till en stört brant trappa som Martin bestämde sig för att springa uppför men jag och Nan Jiang kände att det var bättre att gå. Den trappan plus en spiraltrappa och sedan var vi äntligen uppe på toppen, helt döda. När vi har stått där uppe ett tag märker vi dock hur de som gick uppför kommer från ett annat håll än vi, ett håll där det i stället för en brant trappa plus en spiraltrappa bara sluttade uppför hela vägen. Man kunde tydligen svänga vänster efter tunneln, något som alla vi i gruppen som sprang hade missat. Ja, vi blev ganska arga när vi såg det lol!
 
Utsikten uppifrån toppen var i alla fall GRYM! Stört vackert verkligen! Jag mådde dock inte så bra efter att ha sprungit uppför en vulkan i 80F och inte tillräckligt med vatten så jag tog några bilder och sedan var jag tvungen att sätta mig ner för att inte svimma. Inte alltför lyckat alltså men gick tack och lov över ganska snabbt. Efter att ha tagit bilder och njutit av utsikten var det dags att ta sig ner för vulkanen igen för att på botten köpa shaved ice och slappa i skuggan. Tack och lov kom en buss och hämtade oss på botten, även om Emelie försökte lura i oss att vi behövde gå hela vägen tillbaka.
 
När vi kom tillbaka till hotellet hade vi free time och då gick jag, Marthe och Beate och köpte frozen yoghurt som vi sedan åt i skuggan på stranden. Hur jag ska klara mig utan froyo nästa år är ett mysterium, bästa någonsin! Gick sedan runt och kollade i lite affärer innan vi köpte med oss Panda Express till lunch som vi återigen åt på stranden. När vi kom tillbaka till hotellet var det bara att fräscha till sig innan vi åkte till the 2nd biggest outdoor mall in the world. Shoppade lite innan vi gick till Bubba Gump Shrimp, en del av er kanske känner igen det namnet från filmen Forrest Gump. Hela restaurangen är inredd i Forrest Gump tema med quotes på väggarna och rekvisita från filmen osv. Vi käkade olika rätter med räkor och medans vi väntade på vår mat så hade en av servitriserna en frågesport med frågor om filmen, riktigt skoj. Efter dinner blev det mer shopping då vi dock mest gick runt och tittade. Jag och Freja gick dock mest runt och skrattade så vi grät och made fun of Norway, miss that girl!
 
Har bara bilder från hiken och då jag som sagt inte mådde så bra blev det inte så många bilder. Dessutom var jag väldigt blek i ansiktet på grund av det så höll mig borta från bilder lol...
 
Me and Carla - Spain. Rumskompis!
Me and Martin - Sweden. Running buddies upp till toppen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Undrar bara hur mycket hawaii resan kostar, för skall också åka med YFU och vill verkligen verkligen åka på hawaii resan, men är rädd att jag inte kommer ha råd.
Superbra blogg förresten!

2014-04-10 @ 18:41:57

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0