Day 3 - Beach day

Då vi alla var väldigt trötta efter att ha åkt runt hela måndagen och gått omkring väldigt mycket så var det väldigt skönt att Belo hade lagt in en heldag på stranden dagen efter.
 
Innan vi åkte till stranden så åkte vi till the Poly lookout, en klippa med grym utsikt över ön. Hade någon historisk betydelse också då något battle had been fought there (översättningen är ju inte på topp här alltså) men kommer inte riktigt ihåg vad det var. Stört blåsigt var det i alla fall som ni ser på bilden av mig och Emma lol.
 
Därefter hoppade vi in i bussarna igen och åkte till en stad där vi kunde köpa allt vi ville ha till lunch som vi sedan hade på stranden. Mysigt! Vi åkte till en väldigt fin strand som låg borta från alla områden där turisterna höll till och det var inte alls mycket folk där. Där stannade vi sedan hela dagen och det var riktigt härligt verkligen! Vi hade med oss en lifeguard då vågorna var väldigt stora och vi kunde därför inte vara särskilt många personer i vattnet på en gång men när man väl kom i så var det verkligen askul. Annars så solade vi, spelade volleyball och football, solade lite till och bara hade det allmänt gött. Lyckades dock få en ordentlig bränna på ryggen som sved riktigt ordentligt på kvällen och dagen efter.
 
På väg hem från stranden så stannade vi vid the Blow Whole. Det är ett hål i klippan som det sprutar vatten ur när det kommer vågor, därav namnet. Det är även ett populärt ställe att kolla efter valar och jag såg en långt ute på havet, var en del som hävdade att dom såg flera stycken men då måste jag ha stått på fel ställe för jag såg inte mer än en.
 
När vi kom tillbaka till hotellet duschade vi och gjorde oss i ordning innan det blev dinner på Hard Rock Café. Var första gången jag åt där och det var riktigt gott faktiskt! Efter dinner fick vi free time och då blev det shopping med Sara och Sigrid från Denmark samt Marthe från Norway.
 
Bilder från dagen, tyvärr i dålig blogg.se kvalité men så får det väl bli.
 
Fin bild på mig och Emma - Sweden, osminkade och med hår i hela ansiktet... Bjuder på den helt enkelt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0