Welcome to America

Bild på snyggaste varsity-tjejerna på det fruktansvärt varma racet förra veckan
 
Amerikanska skolan är verkligen speciell på många sätt, och jag tänkte ta ett annat inlägg till att förklara lite hur den fungerar då den är väldigt olik den svenska skolan. Idag under 3rd period ropade dom ut i högtalarna att lärarna inte fick ge ut hall pass och att inga elever fick lämna klassrummen. Anledningen till detta var att polisen var på skolan med narkotikahundar och de gick runt i korridorerna för att kolla igenom alla skåp efter droger. De gick även runt bland alla bilar för att se om det fanns några droger gömda där. Man såg en del elever bli utkallade både under kontrollen och senare under lunchen, antagligen på grund av att hundarna hade hittat något i deras skåp eller bil. Jag har inte kommit i kontakt med droger sedan jag kom hit men jag vet att det är betydligt vanligare här än hemma och det faktum att polisen tillkallas för att söka igenom hela skolan är väl kanske ett tecken på det.
 
Annars var dagen ganska händelselös, fick mycket beröm för våra bilder i yearbook och vi fick även veta vilken sida (uppslag för min del) vi har ansvar för fram till första deadline som är i oktober och jag fick girls golf. Jag kan ingenting om golf och jag känner inte en enda människa i golflaget men det blir nog bra i alla fall! Ska bli askul när vi kommer igång med att verkligen göra sidorna på riktigt.
 
Imorgon är det early release vilket innebär att vi slutar skolan 1.11 i stället för 2.11. Dock betyder det inte att de bara tar bort en lektion i slutet av dagen, nej, då tar vi i stället och gör alla lektioner utom 4th period lite kortare så vi hinner med alla lektioner under dagen ändå. Vet inte riktigt hur mycket kortare de kommer bli (orkar inte räkna på det just nu) men jag har en känsla av att vi inte kommer få speciellt mycket gjort i de flesta klasserna.
 
Nu ska jag bara se ett serieavsnitt innan jag ska sova, mår bättre än igår men är fortfarande inte helt 100 så ska försöka få mycket sömn inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0