Race + Oväder

Den här fredagen har känts låååång, men det har varit en riktigt bra dag faktiskt! New Student + Mentor frukosten var väl inte det roligaste jag har gjort men det var helt okej ändå och betydligt roligare än US History. Lektionerna flöt sedan på bra, i Yearbook har vi bestämt oss för att ha food-friday vilket innebär fika varje fredag, tror det kommer bli riktigt mysigt!
 
Sen efter skolan var det då dags för race. Då de gick efter tiderna från racet för två veckor sen fick jag springa Varsity idag och jag är faktiskt ganska nöjd med min insats! Banan var för en gångs skull helt platt utan en endaste liten backe vilket var otroligt skönt. De fick dock skjuta på racet en halvtimme på grund av åska och ösregn, oväder är betydligt värre här än i Sverige så av säkerhetsskäl valde de att skjuta på det. Alla deltagare fick gå in på skolan där racet höll till, och hjälp alltså. Den skolan var verkligen enorm! Och sjukt olik Dakota så det var kul att se faktiskt. Efter en halvtimme blev det i alla fall uppehåll och alla fick gå ut igen, men tio minuter senare började det vräka ner ännu mera regn så det var bara att ställa sig under tälten vi hade med oss och vänta på att det skulle gå över. Stackars middle-school eleverna fick stå vid starten och vänta på att det skulle sluta regna vilket gjorde att de var helt genomblöta när de väl skulle börja springa. När det sen var våran tur hade det visserligen slutat regna men banan var väldigt blöt, hal och lerig vilket gjorde att den inte var jättelätt att springa men jag fick nytt PR ändå så jag är nöjd!
 
Det tråkiga är dock att det ska regna hela natten så Gross Olympics imorgon är inställt. Men de skjuter bara upp det så vi kommer köra någon annan helg i stället, verkar som det är väldigt kul så hoppas att det blir av!
 
Nu ska jag sova tänkte jag, stor kram till er där hemma!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hur trivs du i din familj ?

Svar: Jag skulle faktiskt ljuga om jag sa att jag trivs asbra i min familj och att allt har varit grymt sedan jag kom hit. Anledningen till att jag håller en sådan positiv ton i bloggen är att min värdmamma läser den och jag vill inte hamna i trubbel genom att skriva något hon inte gillar. Men ja, jag har haft en hel del problem med min familj sen jag kom hit men både jag och min värdmamma (henne jag har problem med) har pratat med YFU och vi jobbar på det så det känns lite bättre nu än vad det gjorde för en vecka sen i alla fall :)
Sara Tyngel

2013-09-21 @ 16:46:22

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0