I have learned that to be with those I like is enough.

En sak som alla uppmärksammar när de pratar med mig är min dialekt, får höra ett x antal "omg i love your accent!!" varje dag haha! Idag under yearbook skulle vi gå runt till olika klasser för att prata om en sida där folk kan ladda upp bilder som de vill ska komma med i yearbook, på så sätt kan vi få fler bilder från klubbar osv utan att själva behöva springa runt och fota allt. Hur som helst, jag gick runt med Katelyn (my american twin, fick ännu fler "omg you look just like Katelyn" idag) och insåg ganska snabbt att det var bäst att låta henne sköta allt prat. Så fort jag öppnade munnen var det ingen som lyssnade på vad jag sa utan de började bara viska om min dialekt ;) Kul att folk gillar den i alla fall och att den inte är hemsk! Känner att engelskan kommer betydligt mer naturligt nu än den gjorde när jag kom hit men antar att jag fortfarande har lite svenskt uttal som märks ganska tydligt, speciellt om man hör mig prata för första gången.
 
Var otroligt kul att komma tillbaka till practice idag, inte för att springa men för att träffa mitt underbara lag. Två dagar utan dom människorna och jag saknar dom redan, ser verkligen inte fram emot att säsongen ska ta slut. Love my team! Fick våra apparel som vi hade beställt, jag köpte bara en crewneck men den var skönaste ever och faktiskt ganska snygg! Kan fixa bilder på den vid något tillfälle.
 
Annars är jag idag mest excited över det faktum att det är säsongspremiär för Glee, och jag befinner mig i USA vilket innebär att jag kan se premiären direkt på TV i stället för att behöva vänta till dagen efter för att se det på internet med dålig kvalité. Ååh så taggad!! Är man serienörd så är man liksom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0