Class of 2014

Teamdinner igår var riktigt kul, älskar verkligen mitt XC lag! Tror nästan vi har en i veckan nu under säsongen vilket kommer bli riktigt skoj!
 
Fick skjuts av Travis till skolan idag, han bor i samma sub som mig så han kommer köra mig varje dag så jag slipper ta bussen. Under 2nd period i skolan hade vi senior meeting i aulan där dom gick igenom lite regler och även pratade lite om graduation och annat som rör senior year. Vi ska tydligen beställa våra cap and gown redan nästa vecka under lunchen, stört kul! Otroligt taggad på allt som har med det här året att göra verkligen! Efter mötet så gick alla 700 seniors (yes, det är många!) ut vid huvudingången och skolans flaggstång för att ta en flagpicture, tydligen något som de gör varje år med seniorklassen och som sedan är med i yearbook bland annat. Dom hade målat linjer i marken som vi skulle stå innanför för att bilda siffran 14 då vi är class of 2014. En fotograf stog sedan uppe på taket för att ta kort av det hela. De seniors som ville fick även skriva upp sig som mentorer för nya elever på skolan, och jag räknas då som en av dessa nya elever. Vi kommer få en lärare och en elev som mentor så de kan hjälpa oss nu i början för att hitta eller om vi behöver hjälp med vad som helst i princip. Jag fick min XC coach, Coach Timpa, som lärarmentor vilket är väldigt skoj! Eleven får jag nog veta imorgon eller i början av nästa vecka, bra sätt att lära känna folk utanför laget känner jag så hoppas på att det är någon jag kommer bra överrens med.
 
Hade ett pretest i Algebra idag för att lärarna ska kunna se om vi är i rätt klass, och jag har efter det testet bestämt mig för att byta bort Algebran. Även om jag kände igen det mesta från min svenska mattekurs så gjorde de saker på ett annat sätt och jag fattade inte hälften av alla termer som de använde. Mejlade min svenska mattelärare (hej Thomas!) och han trodde inte att det var nödvändigt att jag läste matte under året så bestämde mig för att i stället för att sitta och kämpa som en idiot med en mattekurs som jag inte behöver (kämpade riktigt ordentligt med matten förra året) så ska jag ta en rolig klass i stället. Pratade med min counselor efter skolan och jag ska komma tillbaka vid lunch imorgon så ska vi se vad jag kan byta till. Känns riktigt skönt att ta det beslutet faktiskt!
 
Nu ska jag sova, man blir riktigt trött av att gå upp klockan 05.30 varje dag, behöva fokusera på engelskan i skolan i flera timmar och sen ha två timmars practice innan man äntligen kan åka hem. Sjukt trött nu med andra ord! Stora kramar till er där hemma!
 
Förra årets flagpicture

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Gud vad allt verkar roligare än här!

Svar: Haha ja mycket här borta känns faktiskt som sjukt mycket roligare än i Sverige!!
Sara Tyngel

2013-09-06 @ 06:25:24
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0