Fråga om sporter i USA

Fick en fråga om sporter här i USA som jag tänkte att jag kunde svara på.
 
Hej, jag åker förhoppningsvis till USA 14/15 och jag har en fråga. Varför valde du att gå med i just XC laget? De flesta utbytisar verkar göra det men jag spelar volleyboll här hemma i Sverige och jag skulle vilja fortsätta med det även i USA, får utbytesstudenter vara med i andra sportar än XC?
Anledningen till att jag valde att gå med i XC är att det är en sport man kan göra även om man inte har gjort någon sport sedan innan vilket jag då inte har. Anledningen till att så många utbytesstudenter väljer XC är antagligen det att springa är något man kan göra även om man inte är van vid att sporta, man tävlar mot sig själv och det är ingen press så länge man inte är bland de sju snabbaste. De har även inga tryouts till XC vilket gör att vem som helst får vara med. Man får vara med i andra sporter än XC dock, så spelar du volleyboll hemma tycker jag helt klart du ska försöka spela i USA med så länge din skola erbjuder det som sport! Grejen med sporter på en så stor skola som min är att det är tryouts till i princip allt och det är väldigt svårt att komma med då lagen är riktigt duktiga, volleyboll-laget blev state-champions förra året och footballs-laget är rankade som favoriter för att vinna states i år och så ser det i princip ut för alla sporter. Men som utbytesstudent får du helt enkelt göra vilken sport du vill i skolan så länge du klarar av att komma med i laget.
 
Kan i alla fall säga att jag inte ångrar att jag började med XC, hade inte fått lika bra start på året utan mitt lag!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Tack

2013-10-28 @ 09:56:13

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0