Fler säsongspremiärer!

En sak som är riktigt pinsam i skolan är att jag är så stört dålig på namn och med tanke på att jag träffar nytt folk hela tiden är det väldigt sällan jag kommer ihåg folks namn medans de flesta har stenkoll på vem jag är och vad jag heter. Vill ju liksom inte fråga efter personens namn efter att ha snackat ett tag haha! Händer mig helt seriöst minst en gång varje dag, känner mig alltid lika kass som inte lyckas komma på vad personen heter. Men ja, dom har ju faktiskt bara ett namn att komma ihåg medans jag har mött jag vet inte hur många nya människor sedan jag kom hit så har ju lite anledning till att inte komma ihåg alla namn i alla fall.
 
Skolan flöt hur som helst på som vanligt, är verkligen vardag där nu och med samma lektioner varje dag blir det ganska enformigt. Fick i alla fall min polo till Choir idag, ska se till att fixa bild på den. Är hur mycket t-shirts och grejer som helst man måste köpa, ska försöka visa bilder på en del av grejerna jag har!
Under History of Motivation gjorde vi idag ett IQ test, hade nog gått bättre om jag bara hade förstått frågorna! Förstog det mesta men en del frågor innehöll konstiga ord som jag inte visste vad de betydde så då var det bara att gissa.
 
Kul grej i min engelskaklass idag var att Gino visade mig att han sedan innan följde ett instagramkonto med massa professionella bilder från Sverige. Haha fattar inte varför en amerikan skulle vilja följa ett sådant konto men bilderna fick Sverige att se riktigt vackert och spännande ut så kan väl vara därför.
 
Idag är hur som helst äntligen 3 oktober (och vecka 40, tack till er som upplyste mig om det!!) vilket innebär säsongspremiär av The Vampire Diaries. Så stört taggad! Har inga läxor som vanligt så klockan 8 ska jag bänka mig framför tvn för att först se TVD och sedan Glee, är helt slut (skräll) så ska bli riktigt skönt.
Nu ska jag ta och svara på lite frågor från er läsare och käka upp det sista lösgodiset jag fick ifrån Sverige till min födelsedag, sorgligt hur snabbt jag åt upp allithop.... Stor kram till er allihopa!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips om det där med namnen, fråga efter personens namn och när de säger det och är lite stötta säger du "nej ditt efternamn!" så har du både för-och efternamnet utan att känna dig "elak".. Kram :)

Svar: Tack för tipset, kram! :)
Sara Tyngel

2013-10-04 @ 07:58:00

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0