Thanksgiving

Hade en riktigt bra dag igår! Övningen inför Nutcracker gick bra, var även kul att se hur Detroit ser ut. Delar av staden är verkligen hemsk, trasiga, brandskadade, övergivna byggnader som bara ser läskiga ut. Men när man kom ner till området runt the Opera House så var det riktigt fint och där hade dom fler höga, moderna byggnader.
 
Åkte sedan direkt från skolan hem till Sarah där det var ett ganska stort gäng. Vi var några som har sprungit cross country nu i år men även flera som tog studenten förra året eller året innan det och av dom hade jag bara träffat Zack och Kyle innan så var kul att lära känna nytt folk! Särskilt kul att umgås med folk som är i min ålder eller äldre och inte yngre som alla andra här är.
 
Idag är det ju i alla fall thanksgiving, en stor amerikansk högtid. Passade på att sova ut i morse och när jag vaknade låg det snö på marken. I eftermiddag ska vi hem till min värdmammas syster där vi ska äta den traditionella, enorma thanksgiving middagen tillsammans med släkten. Därefter hoppas jag på att få uppleva Black Friday shopping, får se om vi lyckas få till det eller inte!
 
Eftersom det här är thanksgiving så ska jag väl även ägna en liten del av det här inlägget till att säga vad jag är tacksam över. Jag är otroligt tacksam över att jag har fått chansen att åka hit som utbytesstudent, att mina föräldrar stöttade mig i min dröm och att de hjälpte mig att ta mig hit. Jag är otroligt tacksam över min familj, släkt och vänner där hemma, och även över mina amerikanska vänner och min amerikanska familj som på så kort notis sa att de kunde ta in mig i sitt hem. Finns så otroligt mycket jag är tacksam över och jag är otroligt glad att jag har så grymma människor omkring mig, både hemma i Sverige och här i USA. Love you all!
 
Kameran är laddad och ska med så nu är jag taggad på att fira min första thanksgiving! Hoppas ni har en grym torsdag vänner, pussar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0