Storm + Shopping

Något jag glömde nämna igår är att det har varit en ordentlig storm här i området som höll i sig hela natten och det har varit tornadovarning både här och på andra håll både i Michigan och i andra stater. Flera subs blev utan el och det var bland annat de som var runt Dakota vilket ju självklart gjorde att man hoppades på inställd skola idag. Men nej, så blev det tyvärr inte. Trots att alla subs runt Dakota fortfarande var utan el och att the elementary school som ligger på samma campus blev stängd för dagen så drog Dakota på med backup generators och körde på som vanligt. Flera skolor runt om i Macomb country var stängda och att veta det gjorde det ännu segare att ta sig upp i morse men man hade inte så mycket val. En vecka kvar till thanksgiving break nu i alla fall, bara att kötta!
 
Efter skolan idag gick jag till practice på första gången på två och en halv vecka, välbehövligt kan jag säga! Vet inte hur jag hade sett ut när jag kom hem om det inte var för att jag tränade varje dag, är svårt att vara nyttig här om man säger så. Just nu har vi inga riktiga träningar utan man går mest dit och kör lite som man vill, är det bra väder springer vi ute men annars springer vi på inomhusbanan som går runt en av gympasalarna fast på en våning över. Vet inte exakt hur lång den är men det är bara 200-300m vilket gör att man måste springa hur många laps som helst för att få ihop en mile. Det är dessutom otroligt varmt där inte och alltså inte världens roligaste ställe att träna på men det är bättre än inget. Ganska skönt att inte behöva springa utomhus när det är så här dåligt väder! Efter thanksgiving drar den riktiga indoor-track säsongen igång, jag kommer dock bara att träna och inte springa några meets då jag har rehearsal varje lördag när meeten är. Indoor är dessutom inte i lika seriöst som den riktiga track-säsongen som drar igång i mars.
 
Efter practice åkte jag, Lauren och Lisa (värdmamma) till the mall för att kolla på klänningar inför xc banketten som är på torsdag. Efter mycket letande hittade vi vad vi sökte och efter ett besök på Starbucks (ska erkänna en sak, var faktiskt mitt första även om jag har varit här i tre månader....) åkte vi hem igen där plugg väntade. Måste dock tillbaka till Lakeside snart, är verkligen i stort behov av att shoppa! Men är svårt när man inte kan ta sig dit själv och man alltså måste hitta någon som kan köra när man vill dit.
 
Nej nu ska jag sova för gissa vad?? Jag är helt död! Pussar!
 
Sorry mamma och pappa, inga nya bilder idag... Ska fixa det, lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0