Söndagen + 2 frågor

Jag och världens bästa pappa två dagar innan jag åkte <3
 
Mår inte mycket bättre idag än igår men har en hel del jag måste fixa så det är bara att köra! Klockan två ska jag hem till Sarah tillsammans med några andra seniors i laget då vi ska fixa någon award-grej som seniors tydligen alltid håller i och delar ut till laget. Alla lagmedlemmar ska alltså få någon typ av award och det är inte direkt någon seriös grej. Ska bli kul att hänga med laget igen i alla fall!
 
Senare ska vi till Partridge Creek (outside mall) för att titta på när de tänder den stora julgranen som dom har i mitten. Ska tydligen vara en stor grej så ska bli kul att se, älskar hur om börjar med alla julsaker så tidigt här! Någonstans här i mellan ska jag också få in lite plugg och jobb med yearbook, har skjutit upp engelskan hur länge som helst nu då jag inte fattar den alls så det är kanske dags att ta tag i den.
 
Sen är det ju faktiskt svensk farsdag idag vilket jag tyvärr inte kan vara med och fira. Men pappa, jag älskar dig och saknar dig otroligt mycket! Hoppas du har en grym dag där hemma! 
 
Slänger in svaret på två frågor här under också tänkte jag. Hoppas ni har en grym söndag allihop, pussar!
 
Hejsan! 
Jag ska åka 14/15 med YFU, och har precis fyllt i alla papper för att de ska börja söka familj. Jag undrar hur du tyckte YFU var innan du åkte och när man fyller i nästa sak (visum typ)...
Älskar din blogg och checkar in varje dag för att se om du skrivit något nytt! <3
Jag var otroligt nöjd med YFU i Sverige, de svarade snabbt på mejl och om man behövde hjälp så fick man det väldigt fort. Man blev väldigt bra bemött tycker jag också och de hade verkligen koll på exakt vilka alla studenter var om man ringde. Haha jag fyllde också i mina papper tidigt och du har nu tyvärr en väldigt lång väntan framför dig! Nästa grej att fylla i är visum och det kommer inte förräns i maj typ, en otroligt seg väntan med andra ord. Åh tack så mycket!!
 
Måste man vara jätte bra på Engelska fall man vill åka ? Och e de så att när man åker ner så åker man med andra svenskar ?
Organisationen kräver bara att du har godkänt i engelska och du utvecklas otroligt mycket i din engelska här så nej, du behöver inte vara jättebra för att åka. Som svensk är du ofta bättra på engelska än du tror, har träffat utbytesstudenter här från andra länder som knappt kan kommunicera alls och det problemet kan jag lova att du inte kommer ha. Men låt inte engelskan hindra dig, du åker ju hit för att utvecklas med språket, eller hur? Med YFU bokar man sin biljett själv och åker alltså hit själv också. Finns dock andra organisationer där man åker ner gemensamt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kan du visa din nya familj? :D

Svar: Måste kolla med dom om det är okej först men självklart kan jag göra det!! :)
Sara Tyngel

2013-11-10 @ 21:19:37
URL: http://lisabengtsson.webblogg.se
Postat av: anonym

Hej,älskar bloggen! jag undrar om skolan är mycket svårare,ex matten? och vilka sitter du med på lunchen?

Svar: Tack så mycket!! Skolan är tack vare multiple choice och sådär lättare än den i Sverige. Matten var dock svårare, jag hoppade som sagt av Algebra 2 efter en vecka och den hade jag med sophmores som är 3 år yngre än mig. Men jag är helkass på matte så kan ha med det att göra också ;) Jag sitter med några vänner från cross country plus två andra killar :)
Sara Tyngel

2013-11-10 @ 21:37:47

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0