Practice + Rehearsal + Just Dance

Idag har det varit fullt ös hela dagen, har varit hemma ca 20min mellan att jag åkte till skolan i morse och jag kom hem nu. Klagar dock inte för jag har det hellre så än att bara sitta omkring med ingenting att göra!
 
Direkt efter skolan var det practice, har kört workout två dagar i rad nu vilket gör att jag är riktigt sore i benen men det känns bara skönt. Då vet man ju att man verkligen tar i och att kroppen får jobba! Kom hem efter practice och bytte bara om innan vi åkte och käkade på restaurang då min värdmamma inte orkade ställa sig och laga mat. Man är ju så otroligt nytta när det gäller ätandet här borta ni vet. Gott var det i alla fall! Åkte sedan direkt från restaurangen tillbaka till skolan där det var dags för rehearsal för musikalen. Jag fick i alla fall komma upp på scenen idag till skillnad från igår och väntetiden där emellan var lika rolig som vanligt tack vare det grymma castet. Vi har inte så stort cast vilket gör att man blir tight med alla och det är så otroligt kul!
 
Under rehearsal fick jag ett sms från Sarah och efter vi var klara åkte jag direkt från skolan hem till henne där jag har spenderat kvällen. Vi hängde med Sarah´s storebror Tim och hans kompis Kyle som tog studenten förra året och vi bakade brownies samt öste loss till Just Dance, for real bland det roligaste jag har provat sedan jag kom hit! Särskilt att se killarna dansa, det fick mig och Sarah att ligga på golvet och gråta av skratt. Fick skjuts hem av Kyle ganska nyss efter en otroligt rolig kväll och precis som Sarah skrev på twitter, I needed that.
 
Nu är det ingen skola för min del på hela fem dagar vilket är helt a m a z i n g ! Har inget speciellt planerat mer än att vi ska sjunga med kören på Detroit Opera House där de sätter upp Nutcracker, får se vad som händer de andra dagarna helt enkelt. Imorgon kommer jag dock att offra min sovmorgon för att skypea med mina fina tjejer från klassen hemma i Sverige. Har inte snackat med dom sedan jag kom hit så det är verkligen på tiden! Sen är resten av dagen planerat så jag har fullt upp men det tänkte jag att jag berättar om i morgon.
 
Det har ramlat in ännu fler frågor nu under dagen men fortsätt gärna att ställa frågor i frågestunden, ni hittar den HÄR. Nu är det dags för mig att sova så jag orkar upp i tid för skypesamtalet imorgon, pussar!
 
 
My girls från klassen minus Ellen, saknar att hänga med dom varje dag!

Kommentarer
Postat av: Fanny Lindqvist

Hej! Jag åker iväg till England hösten 2014, och jag har en fråga. Jag såg att du kom igång med dina ansköningshandlingar tidigt, det gjorde även jag. Men hur fick du tiden att gå under tiden, innan du åkte iväg till USA? Jag dör av längtan till att åka, bara till att få min värdfamilj. Men hur gjorde du, hur fick du tiden att gå? Just förtillfället ligger jag hemma och grämar mig över att jag aldrig får åka. Måste verkligen hitta något att göra, då mina vänner bara är ute och festar hela tiden, så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. HJÄÄÄÄLP.

Hoppas du har det bra i USA, puss och kram :)

Svar: Tar upp din fråga i frågestunden till helgen :)
Sara Tyngel

2013-11-27 @ 18:24:37
URL: http://mybritishdream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0