Chokladbollar och Julpynt

Precis som alla andra dagar den här veckan har det varit en helt vanlig dag i skolan utan att det har hänt något särskilt spännande. Choir är just nu min absoluta favoritklass då vi övar julsånger och det blir så sjukt bra när vi sätter ihop allt så jag är riktigt taggad på alla konserter vi har framåt nu!
 
När jag kom hem fixade jag faktiskt klart cross country sidorna till Yearbook precis som jag sa att jag skulle göra igår och jag har dessutom övat till quizet i choir imorgon så känner mig riktigt duktig! När plugget var avklarat ställde jag mig och gjorde något svenskt, jag bakade nämligen chokladbollar. Varje fredag har vi något som vi kallar foodfriday i yearbook och imorgon är det min tur att fixa något så då tänkte jag att jag skulle bjuda dom på lite kultur också så det blev svenska chokladbollar. Tänkte även ta med mig en påse djungelvrål och se om det är någon som vill ha, om jag kommer ihåg ska jag försöka att filma när folk äter det för det är så otroligt kul!
 
När jag kom hem från skolan idag så var hela huset julpyntat. Den 14 november?? Vad hände där liksom! Enligt min värdmamma är det här bara lite småsaker och hon har tydligen en hel del annat som ska upp också, kommer bli otroligt juligt här hemma alltså men jag klagar inte! Om jag förstod det rätt så kan det vara så att vi pyntar granen imorgon!! Det känns bara helt sjukt, vi brukar liksom pynta tre dagar före julafton eller något sådant. Så ja, vi får väl se om det blir imorgon eller om det blir uppskjutet till nästa vecka. Konstigt känns det i alla fall, även om det är ganska mysigt! Är flera som redan har satt upp julbelysningen ute och det är julpyntat lite överallt. Många började redan dagen efter Halloween, så här går man verkligen från en högtid till en annan.
 
Imorgon är det äntligen dags för fredag, så som jag har längtat efter den dagen! Den här veckan har känts längre än vanligt av någon anledning.
 
Två nytagna bilder för att göra mamma och pappa nöjda ;) Dom har ju inget pärlsocker här i staterna så det fick bli med kokos men det funkar lika bra det med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0