3 frågor 3 svar

Fick några frågor igen så vi kör på ännu ett inlägg med frågor och svar. Kanske ska ta en frågestund i stället så jag kör på ett långt inlägg med massa frågor i stället för att lägga upp inlägg då och då med 3-4 frågor. Finns det något intresse för det eller tycker ni att det är bättre att jag bara lägger upp när jag får in några frågor? Hojta till om vad ni tycker så kör jag på det! Vet inte varför jag alltid ska köra så långa svar på alla frågor haha, hoppas ni inte har något emot det. Kan babbla på och mitt utbytesår hur länge som helst!
 
Hej, tycker det är jättekul att följa din blogg!
Jag åker (förhoppningsvis) till USA 14/15 och jag har min intervju med YFU på fredag. Jag fick för mig att du åker med YFU? Har du några tips inför intervjun? Vad fråga de om? Är så galet nervös!
Åh vad kul att höra! Det stämmer bra att jag åker med YFU, och kan säga att du har gjort ett riktigt bra val att gå på intervju med dom! När det gäller intervjun så är det inget att vara nervös över, den är jättesmidig och inte jobbig alls. Letade upp ett inlägg jag skrev strax efter intervjun, här har du det. Flera av frågorna de ställde var samma som du redan har svarat på när du skickade in ansökan och många av frågorna de ställer handlar om varför man vill åka som utbytesstudent osv. Tipset är att bara vara sig själv, intervjun är till för att YFU ska få ett intryck av dig som person och därför är att vara sig själv och bara svara ärligt på frågorna det bästa tipset jag kan ge dig. Lycka till, det kommer gå super för dig och du har något otroligt grymt framför dig!
 
Hej!
Jag ska till USA nästa år och jag undrar vad du tycker YFU än så länge? och hur är XC, jag älskar sport och tycker du det är en rolig sport och tipsar att gå med i? Tycker din blogg är jätte bra och är inspererande!
Jag kan inte vara mer nöjd med YFU, de har verkligen gjort ett grymt jobb både hemma i Sverige och här i USA! Kan varmt rekommendera dom som organisation, helt klart. Alltså om XC är roligt eller inte kan man ju diskutera, de flesta gångerna vi hade race och workouts ville man mest lägga sig ner och dö och jag undrade varje gång varför jag egentligen gjorde det frivilligt. Men jag kan säga att jag har inte ångrat en sekund att jag började med cross country, någonstans under säsongen insåg jag att jag faktiskt började tycka om att vara ute och springa och såg fram emot att ha practice varje dag. Att jag har världens bästa lag och att vi gör så otroligt mycket kul runt själva springande också gör ju inte saker sämre. Så ja, jag kan nog faktiskt tipsa er om att börja med xc! Åh, TACK så mycket!!
 
Hur var det att berätta för din värdmamma att du ville flytta ut? Var det jobbigt eller hur var det?
Jag var otroligt nervös när jag skulle berätta det för min värdmamma och jag är väldigt glad att min area rep var med som stöd men faktum är att det gick väldigt bra och det var en otrolig lättnad efter att jag hade sagt det. Tror min värdmamma blev lite stött av det men jag hade känt under en tid att jag mest var kvar där för att hon var för snäll för att sparka ut mig och inte för att de egentligen ville ha mig där. Hon tog det i alla fall inte särskilt hårt och verkade ganska glad och lättad den kvällen jag flyttade ut. Men ja, det var ganska jobbigt men samtidigt var det otroligt skönt att äntligen ta beslutet och berätta det för dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0